Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Рекламирање фирми само са потписом
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 01. 2015.

Аутор: Љиљана Лукић Извор: Привредни преглед

Рекламирање фирми само са потписом

Нови Закон о оглашавању уводи по први пут декларацију која обавезује оглашиваче да морају да дају све податке о себи, али само фирме, а не и физичка лица, речено је јуче у Привредној комори Србије (ПКС).

У јавној расправи о новом Закону о оглашавању у ПКС, државни секретар у Министарству трговине Весна Ковач најавила да ће Нацрт овог закона идуће недеље бити представљен Европској комисији у Бриселу, на билатералном скринингу, у оквиру преговора о заштити потрошача.

Она је навела да је постојећи закон из 2005. донекле усклађен са директивама ЕУ, јер су уградене одредбе о упоредном оглашавању дуванских производа, а сада предстоји даља хармонизација.

Према речима помоћника министра трговине Душана Протића Србија мора да у законе уграђује све релевантне директиве ЕУ, а нови Закон о електронским медијима је већ уредио сектор који се однопси на оглашавање. Он је истакао да је намера предлагача закона да заштите и оглашиваче и потрошаче и допринесу увођењу реда на ово тржиште.

Учесници у расправи предложили су да се оглашавање на интернету ограничи само на територију Србије, односно на производе и услуге који се продају и купују само у Србији, као и да се Нацртом што сада није случај појасни дефмиција оглашивача, односно да ли је то само трговац који се оглашава или и неко други.

Појединци су имали примедбу и зашто се оглашавање на интернету адвоката и још неких професија, преко сопствених сајтова, не сматра рекламом.

Генерални директор Србијатранспорта Горан Алексић навео је да се на сопственим интернет страницама оглашавају нерегистровани превозници, који уопште немају дозволу за обављање делатности, па чак држе и међународне линије, чиме се легализује оглашавање у сивој зони.

Од предлагача закона стигло је међутим појашњење да је према Нацрту, оглашавање дозвољено искључиво ако је у питању законита пословна активност. И додатак да се то не односи на мале огласе, којим неко продаје стари бицикли, али је незаконито рекламирати молерске радове.

Неки адвокати су сматрали да је неодржива одредба да се забране непристојне рекламе, јер је то у супротности са Уставом, додајући да забрану не може да изврши инспекција, већ само суд. 

Представници медија упозорили су да имају проблема са ПР текстовима који се односе на друштвено одговорно пословање фирми, јер не знају да ли треба да их третирају као рекламу или не, а имали су примедбу што је из текста изостављено радио оглашавање.

На скупу је указано да би требало имати у виду да ће предстојећа дигитализација телевизије донети велике промене у оглашавању, па се поставља питање како дефинисати оглашавање на прекограничним каналима и како давати дозволе за њих.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси