Вести
23. 12. 2014.
Божовић: Таблоиди без информативног утицаја
Друштвена мрежа Фејсбук и даље је најтраженији и најпосећенији сајт на интернету, како у свету, тако и у Србији. То је потврдио и српски интернет претраживач, Крстарица, који традиционално саопштава најтраженије појмове на интернету.
Након Фејсбука, следи Гугл, затим вести и временска прогноза. Секс је испао са листе првих 10 појмова који занимају интернет кориснике у Србији и налази се тек на 12. месту.
- Иако је на листи Крстарице доста дневних новина, примат и даље заузима Фејсбук. То показује да таблоиди немају толики информативни утицај који су имали до ових година и да се корисници интернета све више информишу путем друштвених мрежа - каже Божовић. Друштво нам је, додаје, у великој конфузији, што показује и списак 20 најтраженијих појмова. Међу њима су и хороскоп, сановник, лото и сајт Народне банке Србије.
- Из те збрке се ипак могу извући одређени закључци. Тражимо одговоре, па ако не можемо да их нађемо, ту су народна веровања и хороскоп. Финансијске проблеме може да реши добитак на лотоу, а већину становника Србије брине курс динара, те стога посећују сајт НБС - закључује Божовић.
Истраживачки тим Крстарице има своје објашњење за листу најтраженијих појмова.
- Фејсбук је и даље на првом месту. Утисак је да се људи све ређе виђају лицем у лице, да је сличица на компјутеру једини међуљудски контакт. Прво место Фејсбука удаљава нас једне од других. То брине - наводе у Крстарици. За Гугл, који следи, кажу да потврђује чињеницу да смо више на компјутеру него у библиотекама, да све ређе истражујемо на старе начине и да је Гугл постао параметар сазнања и постојања.
- Сви смо окренути ка вестима, тако да се сајтови новина много више посећују него прошле године. Утисак је да вести управљају нама, а не обрнуто. Секс је све потиснутији на листи појмова. Као да се претворио у нешто што је више прича, а мање дело - кажу у Крстарици. За хороскоп и сановник, додају, влада вечито интересовање, „као да се све више одвајамо од стварног живота и желимо да верујемо у лепе приче“.
За дуже садржаје немамо времена
- YouTube је део свакодневне активности - једни другима препоручујемо кратке садржаје које треба погледати. За дуже садржаје више нико нема времена, а телефони постају праве мале филмске сале, наводе у Крстарици.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.