Вести
25. 10. 2014.
Кинески новинари у „Политици”
Кина у очима Запада и даље важи за затворену, готово изоловану земљу.
Али, спољнополитичка рубрика је једна од најпривлачнијих за читаоце кинеских листова, кажу чланови делегације Свекинеског удружења новинара.
Они су јуче обишли и редакцију „Политике”, једине српске дневне новине чија је најобимнија рубрика управо она која је посвећена вестима из света.
Посету Србији колеге из Кине започеле су пре три дана. Тада су, заједно са представницима Удружења новинара Србије, положили венце на некадашњем месту кинеске амбасаде, где је троје њихових колега и сународника страдало од бомбе коју је 1999. године бацио авион НАТОа.
Јуче их је примио и Ивица Дачић, министар спољних послова, после чега су посетили наш лист.
Питали су нас: имамо ли рецепт за излазак на крај с успоном медијских интернет портала. Како су нам признали, и медији у Кини, земљи где тиражи дневних листова достижу и 600.000 примерака, пролазе кроз кризу.
Главни разлози су експлозија интернета и огроман број листова, који су једни другима превелика конкуренција.
- Након великог успона медијског тржишта у Кини, који је пратио економски развој, у последњих неколико година бележимо пад. Пре девет година, приход од реклама је износио 300 милиона долара, док се данас од њих заради 200 милиона. За сада нисмо приметили ни да је релативно повећање броја реклама у интернет издањима дневних листова компензовало губитке на другој страни. Економска криза је само делимично утицала на повлачење оглашивача, главни разлози су ипак интернет и велика конкуренција. Надокнаду губитака више не можемо очекивати ни од државе, јер су субвенције највећим делом укинуте и државни медији су изложени тржишту - објаснили су чланови Свекинеског удружења новинара.
Када су тиражи почели да падају, дневни листови су покушавали да нађу публику и у провинцијама Кине, ван оних у којима су смештени. Али, за многе је то створило више трошкова него добита. Новинари све чешће напуштају професију. Ако је за утеху, таблоиди су се намножили и на кинеском тржишту, али још не угрожавају примат озбиљних дневних листова, као што је то случај код нас.
- Као контратежа површном начину извештавања, типичном за таблоиде и интернет медије, дневни листови су почели још више да наглашавају истраживачке и аналитичке текстове. То је једини начин да се издвојимо од такве конкуренције - казале су колеге из Кине.
Осим спољнополитичких вести, помно се прате и извештаји о борби против корупције. Економски развој је утицао и на укус читалаца. Јер, сада када Кинези имају више новца за путовања, приче о туристичким дестинацијама су такође веома читане.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.