Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Радио нуди најјефтинији модел рекламирања брендова
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

22. 09. 2014.

Аутор: Бранислав Јовановић Извор: Данас

Ралф Ван Дијк, суоснивач Агенције Ирдрам у Лондону

Радио нуди најјефтинији модел рекламирања брендова

На регионалном стручном скупу о медијским трендовима (СЕМПЛ), који ће бити одржан 26. и 27. новембра у Порторожу, један од главних предавача биће Ралф Ван Дијк, светски ауторитет у области радио рекламе.

 

Он је суоснивач Агенције Ирдрам у Лондону која је у претходне три године освојила 15 великих међународних награда, укључујућ и Златног лава у Кану, а проглашена је радио и аудио агенцијом 2013 године.

У разговору за Данас открива, између осталог, зашто је радио у сенци телевизије и све популарнијег рекламирања путем интернета?

Радио је традиционални медиј и створити добар радио програма никако није лако. Ако је све добро урађено, мислим да за брендове не постоји јефтинији начин да ефикасно дођу до своје публике. С друге стране телевизија је гламурознија и агенцијама доноси више новца.

Дигитални и друштвени медији су веома одговорни и зато су за брендове привлачнији, али оглашивачи обично на тим платформама нису добродошли.

Шта, према Вашој оцени, мора да садржи добра реклама да би привукла слушаоце?

Реклама најпре мора својим, рекао бих забавним, садржајем да заинтересује слушаоца радио програма, а онда би порука требало да се усредсреди на предности, које неки производ нуди потрошачима, при чему су карактеристике тог производа у другом плану. Али није довољно рећи само праве ствари правој публици. Слушаоци морају поруку заиста да осете, и ту онда на сцену ступа реализација рекламне поруке од глумачке екипе и режије до звучне обраде.

Да ли имате податак колико новца светске компаније улажу у радио рекламе у поређењу са другим медијима? Да ли је, можда, у некој држави рекламирање посредством радија посебно популарно?

У већини држава радио доноси пет до осам одсто укупних прихода од оглашавања у Белгији чак 12 одсто. Можда је то зато што радио може посебно да се усредсреди на говорнике фламског и француског језика.

Има се утисак да радио губи корак са другим медијима. Колико је данас тешко повезати се са дигиталном генерацијом и њеним слушаоцима, када је све што имате на располагању само звук?

Радио је још увек најчешћи извор нове музике и начин на који се већина људи повезује са својом локалном заједницом у реалном времену. Ако ништа друго, помоћу нове дигиталне технологије још једноставније ставе слушалице и слушају своје најдраже радио станице.

Да ли сте икада имали прилику да чујете било коју рекламну кампању у региону Балкана и како Вам то звучи?

Нешто мало сам већ чуо и звуче ми прилично продајно и непосредно. Радио је интимнији медиј, зато и рекламирање мора да буде прилагођено тим захтевима.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси