Вести
29. 08. 2014.
Шта предвиђа нови Закон о електронским медијима
Алкохол поново у ТВ рекламама
Алкохолна пића поново могу да се рекламирају у телевизијским програмима, предвиђа нови Закон о електронским медијима, који су недавно усвојили Влада и парламент, иако је то претходним законом било забрањено осим за пива и вина у периоду од 18 часова до 6 ујутру. Телевизијско оглашавање и телевизијска продаја алкохолних пића, међутим, како је прописано законом, поново су дозвољени, али под одређеним условима.
Законом о електронским медијима, наиме, није дозвољено да рекламе алкохолних пића буду непосредно усмерене на малолетна лица или да приказују малолетна лица како конзумирају алкохол, нити да повезују конзумацију алкохолних пића са јачањем физичких својстава или са управљањем моторним возилом.
Такође, рекламе алкохола не смеју ни да стварају утисак да конзумирање таквих пића доприноси друштвеној или сексуалној успешности, да тврде да алкохол има терапеутска својства, да је стимуланс, седатив или средство за решавање личних проблема, као и да подстиче неумерено конзумирање алкохола или негативно приказује уздржавање или умереност у конзумирању. Забрањено је и истицање високог процента алкохола као позитивно својство пића.
Претходним прописима било је забрањено рекламирање свих алкохолних пића осим пива и вина, осим у периоду од 6 до 18 часова, у програмима за децу, у јавном саобраћају, у предшколским установама, школама, здравственим и другим установама, у биоскопима и позориштима, у јавним парковима и на јавним игралиштима, као и у специјализованим програмима намењеним возачима моторних возила.
Неприкладно за малолетнике и пре поноћи
Закон о електронским медијима предвиђа и да програми намењени искључиво за старије од 18 године могу да се емитују сада од 23 часа, а не од поноћи као што је раније био случај.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.