Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Але и вране
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 07. 2014.

Аутор: Љиљана Смајловић Извор: Политика

Але и вране

Борис Тадић и Томислав Николић политички су антиподи чија је једина сличност то да су за медијске саветнике узели људе с чудноватим схватањем слободе медија.

Тадић је главној уредници „Политике” 2008. писао са захтевом да „надлежним органима у најхитнијем року” открије изворе за чланак који се Тадићу није допао. После се правдао да је писао као грађанин који је научио да чита из „Политике”, мада није објаснио зашто је писмо грађанина Тадића у редакцију стигло на меморандуму председника Републике.

Након што је „средио ситуацију у медијима”, као што је у ноћи изборног тријумфа исте године и обећао одушевљеним присталицама, у Србији није остао нити један опозициони медиј (са изузетком недељника „Печат”).

За разлику од Тадића, Томислава Николића медији нису штедели ни после избора за председника Србије. Посебно га је заболело када су „Блиц” и „Ало” објавили да је пекао ракију док се Србија давила у поплавама, али реаговао је као обичан грађанин. Уместо да организује смену уредника преко Михаела Рингијера, као што је то урадио његов претходник, Николић се обратио Савету за штампу и затражио оцену етичности тог уређивачког потеза.

Био би то сјајан пример узорног односа власти према медијима да је његов кабинет био у стању да прихвати неповољну одлуку тог самосталног регулаторног тела. Уместо тога, председникова медијска саветница написала је два писма пуна личних увреда председници Савета за штампу и главној уредници „Политике”.

А затим је, иако се Савету за штампу жалио грађанин Николић, ту погрешну процену разаслала медијима на меморандуму председника државе, са простачким алузијама типа „врана врани очи не вади”.

Читалац једног сајта рекао је на то да „и изнад Џеси има Џеси”. Била је то алузија на некадашњу новинарку у кабинету Бориса Тадића коју је био глас да ноћу зове главне уреднике и мења им насловне стране.

Али није „Џеси” та која није разумела улогу медија у демократији, већ њен шеф. То се сада види по увредљивом нападу Бориса Тадића на лист „Данас”, који по њему изиграва курира једном конобару (што је редакција исправно протумачила као алузију на Владимира – Бебу Поповића). Уместо европских стандарда о којим је Тадић само причао, већ помало заборављена медијска господарица је примењивала самог Тадића. Није то била њена, већ Тадићева медијска политика, што се да видети и по томе што је у међувремену прешла у супротни табор.

Када је председник грађанин, а грађанин председник, за то кога он и зашто запошљава да га саветује о медијима – јавност може, али и не мора превише да мари. Али би морала да зна каква је медијска политика Томислава Николића.

А Станиславу смо упознали.

Љиљана Смајловић

Коментари (1)

Остави коментар
чет

10.07.

2014.

ВнедељковиЋ [нерегистровани] у 21:26

Наслов је пола чланка

У новинарским школама се раније учило да је добар наслов - пола чланка. С тим у вези овај наслов је недовршен. Можда је требало да гласи "Але и вране, и Џесике".

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси