Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  ДС и ЛДП на спотове потрошиле мање него 2012.
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 05. 2014.

Аутор: Д. Спаловић Извор: Политика

ДС и ЛДП на спотове потрошиле мање него 2012.

Упркос најавама партијских лидера да ће бити штедљиве, странке су за предизборне поруке на телевизији, радију и интернету потрошиле ове године око пола милијарди динара више него 2012. На медијско представљање за изборе 16. марта партије и коалиције су издвојиле око 1,5 милијарди динара, а пре две године око милијарду. Своје обећање да ће имати мање буџете одржале су само две партије.

Либерално демократска партија је у 45-дневној кампањи потрошила 135 милиона динара, што је за 65 милиона мање него 2012. године, док је ДС пре две године потрошио око 207 милиона динара, што је чак четири пута више новца него ове године. Све партије су највише новца издвојиле за телевизијске спотове, а нешто мање су закупљивале термине, махом на локалним телевизијама.

За изборе 16. марта политике партије су почеле да користе међународна искуства, јер све више новца издвајају за интернет презентацију својих програма. За ову врсту кампање највише новца је издвојила Демократска странка - 11.775.878 динара, док напредњаци нису за електронско представљање програма утрошили ниједан динар. Највише новца за медијско представљање издвојила је Српска напредна странка 678.285.210 динара, што је двоструко више него пре две године.

Ова странка је за билборд кампању широм Србије искористила 67,5 милиона динара, док су за штампање плаката издвојили 12,5 милиона динара. За израду других промотивних материјала - блокова, оловака, капа, фасцикли, упаљача, шоља и беџева, напредњаци су утрошили више од осам милиона динара. Своје издатке у медијској кампањи такође је удвостручила и коалиција око Социјалистичке партије Србије, која је пре две година издвојила око 122 милиона динара. И у СПС-у највише новца су дали за рекламе на телевизијама, а готово 27 милиона динара су дали за закуп билборда.

Да ли зато што новаца за скупе кампање више немају или зашто што је непосредно пред изборе дошло до поделе у странци, ДС је ове године утрошио „свега” 57.681.131 динара. Занимљиво да је ДС у медијској кампањи више новца издвојио за штампање летака него за билборде. Нова демократска странка, која је наступила у коалицији са неколико партија, највише се уздала у медијско представљање носиоца листе бившег председника Србије Бориса Тадића за шта је утрошила 111 милиона динара.

Занимљиво да ова коалиција за штампање брошура није утрошила ни динар. Владимир Гоати, председник „Транспарентности Србија”, каже да је предизборна кампања била изузетно скупа и подсећа да су партије пре три године законским путем удвостручиле износ који добијају из републичке касе и додаје да су по томе без премца у Европи.

„Постоји извесна корелација између пласмана партија на изборима и обима финансијских средстава утрошених у кампањи. Расте популарност странака са већим улагањима, али је погрешно закључити да важи максима што више пара то више власти. На опредељење утиче и харизма и популарност лидера партија, а не само медијско представљање”, рекао је Гоати.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси