Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Кампања ће коштати 30 милиона евра
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 03. 2014.

Аутор: Наташа Латковић Извор: Блиц

Кампања ће коштати 30 милиона евра

Највише новца на кампању потрошиће СНС и странке које се боре да пређу цензус. Процењује се да ће за маркетинг морати да издвоје најмање три милиона евра.

 

То што кампања за изборе 16. марта траје краће него претходне, не значи и да ће цех бити мањи. Процењује се да ће странке за изборну промоцију потрошити близу 30 милиона евра, колико је укупно коштао маркетинг за прошле изборе.

Зоран Стојиљковић, члан Одбора Агенције за борбу против корупције, оцењује за “Блиц” да ће и у овој кампањи странке нерационално трошити новац, иако и даље дугују за претходну.

Многе партије су у ову кампању ушле са дуговима и биће ослоњене на новац који добијају из буџета. Ипак, напредњаци ће искористити све капацитете како би на изборима освојили више од половине мандата у Скупштини. Мимо својих могућности новац ће трошити странке које хоће да преживе и пређу цензус, а има их много, јер само тако могу да остану у политици - наводи Стојиљковић. Расписивањем избора, ТВ странице су цене оглашавања повећале за 100 одсто. У странкама наводе да им око 80 одсто буџета за кампању оде на телевизијско оглашавање.

На РТС-у најјефтинији секунд кошта 6.000 динара, док је оглашавање најскупље после Дневника и у полувремену Лиге шампиона и тада кошта 18.000 динара. На ТВ Б92 нису могли да нам кажу колико код њих кошта емитовање страначког спота, јер цена варира због различитих околности. Међутим, на тој ТВ пет минута простора може да се купи по цени од 12.500 евра, док закуп термина од 30 минута кошта чак 40.000 евра.

Странке ће велика средства морати да издвоје и за билборде, а цене се крећу до 55 до 1.100 евра недељно. Зависе од места и времена оглашавања, али и од врсте рекламног паноа. Наравно, најскупље је у Београду. Велика ставка биће и закупљивање сала - у Комбанк арени цена закупа са свим трибинама је 25.000 евра, а Сава центар по дану кошта 720.000 динара за Велику салу.

Трошкови тајна

Политичке партије нерадо говоре о новцу који троше за кампању. У СНС-у на то питање нисмо добили одговор ни функционера ни у Одељењу за медије. О трошковима кампање нису желели да говоре ни у ЛДП-у, НДС-у и УРС-у. Директор СПС Дејан Бацковић очекује да ће кампања социјалисте коштати око три милиона евра.

Очекујемо да ћемо бар трећину кампање платити од новца из буџета, а остатак од донација. Нисмо успели да добијемо кредит од банака - објашњава Бацковић. У ДС која још отплаћује кредит од прошлих избора кажу да ће њихова кампања коштати око милион евра.

- Наша кампања финансира се искључиво од новца из буџета и донација појединаца - наводи за “Блиц” Александра Јерков, портпаролка ДС.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси