Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Империја „крушевачког Берлусконија“: СНС-у дао милионе за некретнину, покуповао више од 10 медија, а у бизнис „убацио“ и сина
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

24. 07. 2024.

Аутор: Дуња Марић Извор: Нова.рс

Империја „крушевачког Берлусконија“: СНС-у дао милионе за некретнину, покуповао више од 10 медија, а у бизнис „убацио“ и сина

Више од 10 фирми, претежно медија, налази се у власништву Радоице Милосављевића, познатог донатора Српске напредне странке из Крушевца. Истраживање Нова.рс показује да се на његово име, води барем 11 медија, а у прошлости их је имао још три. У бизнис Милосављевића ушао је и његов син Владимир, који има удео у две компаније.

Радоица Милосављевић познат је као “колекционар медија”, с обзиром на то да је 2015. године, током процеса приватизације, купио велики број локалних портала и телевизија. Милосављевић данас у свом власништву има 11 медијских кућа. Међутим, ту није стао, па тако има и дом здравља, али и фирму за произвдовњу амбалаже.

Пре свега, Милосављевић, његов син Владимир и широј јавности непозната Ивана Стефановић имају заједничко предуће “Слога” које се бави производњом амбалаже од пластике, али преко њега, власник је још једне фирме. Према истраживању портала Нова.рс, преко “Слоге” је Милосављевић власник дома здравља, док на своје лично име тренутно поседује још десетак фирми.

Купио медије широм Србије

Прва од најмање 10 фирми које се воде директно на Милосављевићево име јесте спортска телевизија “СОС канал плус”, чији је власник од самог оснивања 2018. године. Преко овог спортског канала, Милосављевић је власник телевизије “Телемарк” из Чачка.

Пре тога, међутим, Милосављевић је већ купио бројне медије. Те 2015, када је запливао медијским водама, купио је, једну за другом, радио-телевизије Панчево, Крагујевац, Крушевац, Пирот, Брус, Цариброд из Димитровграда, ТВ Пожегу и Центар за информисање Нови Кнежевци.

Највише га је коштала панчевачка телевизија (87.200 евра), док је најповољније прошао са куповином Центра за информисање Нови Кнежевац, за који је издвојио свега 480 евра.

Наредна Милосављевићева компанија на подужем списку јесте “Канал-М”, телевизија из Параћина, коју је купио у јуну 2018. Како је тада писао Н1, овај канал је годинама имао уговор са општином Параћин да пласира централну информативну емисију коју им достављају из инфо службе локалне самоуправе.

На списку Милосављевићевих медијских кућа су и ТВ Лесковац и РТВ Бачка Паланка.

Суграђани су га пре неколико година прозвали „курешевачким Берлусконијем“, по чувеном бившем премијеру Италије Силвију Берлусконију, који је био власник „италијанског медијског царства“.

“Одрекао се” три фирме

Међутим, овај крушевачки медијски магнат ипак није задржао све телевизије које је купио.

РТВ Крагујевац, примера ради, након четири године, прешао је у власништво Града. Исто се десило и са изразито режимском РТВ Панчево, која је од маја ове године стопостотном власништву Татјане Цук.

Јавност се сећа да је, док је држао РТВ Панчево, Милосављевић купио “Тачно д.о.о”, фирму која полаже десетогодишња права на коришћење имовинских права новинске агенције Танјуг. Он је 2020. године основао ову компанију са “Minacord Mediom”, компанијом Жељка Јоксимовића. Милосављевић је тада имао 60 одсто власништва, али је променом РТВ Панчево, без њега остао.

За медије добија милионе од државе

Милосављевић је у јавности познат по томе што је, као власник ових медија, за њих добио огромне суме новца од државе. Као да три милиона евра за пет година нису била довољна – Милосављевић је на последњем конкурсу Министарсва информисања, како је Нова.рс писала, добио средства за најамње седам медијских кућа које поседује, и то у укупном износу од 3,25 милиона динара.

Радио телевизија Крушевац је тако добила новац за пројекат “Добар, бољи, хуман”, који треба да афирмише хуманитарни рад, СОС канал плус за “Фабрику здравља”, а Радио и телевизија Бачка Паланка за пројекат “Дигитална етика”.

Радио телевизији Брус средства су одобрена за пројекат “Природа на реверс – управљајмо отпадом”, а Сантос цомерц за “Језик као мост: Српска баштина у речима и словима”.

И син је у бизнису, заједно отворили дом здравља

Очевим бизнис стопама кренуо је и син Владимир Милосављевић, иначе директор крушевачког “Водовода”. Он, наиме, има 50 одсто удела у привредном друштву “Вип траде”, које се бави производњом дрвне амбалаже.

Заједно са сином, прецизније на име њихове заједичке фирме “Слога”, има Здравствену установу дом здравља “Слога медик”. Како је Нова.рс објавила, у регистру АПР-а наводи се да је овај дом на крају 2023. године била “у плусу” за више од 2,5 милиона динара, односно око 22.000 евра.

Медији су писали да је овај дом здравља брисан из регистра АПР-а 2014, исте године када је и основан, али да је без обзира на то, неометано нелегално радио.

На сајту АПР из приложене документације се види да је 2020. поново уписан у регистар, када је донет и оснивачки акт.

Донирао новац за просторије СНС-а

Иако је најпознатији по огромном броју медија које има, Милосављевић се у центру пажње јавности нашао и када је откривено да је 2019. године био међу 27 донатора СНС-а, који су купили просторије владајуће партије на Новом Београду. Само ова донација је била вредна око 1,3 милиона евра. Када се та цифра претвори у динаре, а потом подели са бројем донатора, испада да је сваки од њих дао око пет милиона динара СНС-у.

Интересантно је, међутим, да тада није био члан СНС-а, већ вечитог коалиционог партнера СПС-а. Према последњим информацијама, које је у ажурираној биографији објавио Истиномер, он је и након донације, 2020. године, био социјалиста.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси