Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Емитовање промотивних филмова о Суботици грађане коштало милионе динара
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 04. 2024.

Извор: Маглочистач

Емитовање промотивних филмова о Суботици грађане коштало милионе динара

Град Суботица као и њен градоначелник платили су из буџета скоро 38 милиона динара за промоцију Града Суботице на локалним телевизијама у Суботици.

На основу три уговора, Градско веће YU Eco телевизији и Телевизији Суботица платило је по 13,5 милиона, док је градоначелник предузећу Снома, односно Инфо каналу платио непуних 11 милиона динара за свакодневно емитовање укупно три филма: Реконструкција пруге Суботица – Сегедин; Историјат великог јеврејског гробља у Суботици; „Историјат старог канала Јасибара“.

Ове цифре се наводе у годишњим извештајима Градског већа, односно градоначелника о јавним набавкама на које се не примењује закон, у делу куповине времена за телевизијско, односно радијско емитовање, односно времена за емитовање програмских садржаја, од пружаоца медијских услуга.

Цифра која је уговорима додељена за ова три медија тек је за нешто више од 6 милиона динара мања од укупног „медијског колача“, односно укупне суме додељене прошле године по конкурсу за суфинансирање медијских пројекатака суботичким, и не само суботичким медијима.

Такође, ТВ Суботица је само по овом уговору добила више средстава него цела медијска групација Владана Стефановића на прошлогодишњем конкурсу, када им је укупно додељено 12,2 милиона динара. Ту не рачунамо скоро 2 милиона динара додељених Радио Суботици кроз појединачна давања, на шта градоначелник, као и у случају ових уговора, има право.

Исто важи и за YU Eco, који је једним уговором добио више него конкурсом којим му је додељено, заједно са Гораном Половином, који је запослен на овој телевизији, 10,65 милиона динара.

Док је Снома овим решењем добила скоро 20 пута више средстава за свакодневно емитовање три филма укупног трајања сат времена у односу на прошлогодишњи конкурс, када су подржани са непуних 600.000 динара.

И ово није први пут да се суботичким медијима за промоцију Суботице додељује новац из суботичког буџета на овакав начин. 2022. године је без конкурса, само на основу тражене понуде, уговором између градоначелника или Градског већа и поменутих медија, из буџета потрошено 30 милиона динара, а у години пре тога скоро 15 милиона динара.

Овом темом се бавио и VOICE, који је писао о томе да формално-правно гледано, одлуке имају законско утемељење, а за овај портал су тада стручњаци оценили да су та законска решења нелогична па се поставља питање оправданости трошења новца пореских обвезника на овакав начин: плаћање промоције Суботице кроз емитовање ТВ и радио садржаја у – Суботици.

Они су тада навели да се оваквом поделом јавних средстава заправо „унапређују начини пражњења локалних буџета за рачун одабраних медија“.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси