Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Рекламирање РТС-а у таблоидима – разрађена стратегија за „преливање“ новца режимским медијима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 01. 2024.

Аутор: Јелена Мирковић Извор: Н1

Рекламирање РТС-а у таблоидима – разрађена стратегија за „преливање“ новца режимским медијима

Радио телевизија Србије прошле године је за рекламу и штампу дала више десетина милиона динара, а највећи део отишао је провладиним медијима. Медијски стручњаци кажу да ништа није случајно и да реч о разрађеној стратегији.

Како би „преживео“ – „новчану ињекцију“ добија од грађана. Међутим, када треба да се рекламира – новац „расипа“. За рекламу у штампаним и онлајн медијима, РТС је прошле године дао 36 милиона динара, а тај новац углавном је потрошен за рекламирање у таблоидима – Курир, Блиц, Вечерње новости, Ало, Српски телеграф.

„То, нема никакве сумње, открива једну тајну спрегу која је политичка у крајњој линији да су то политички разлози, да се из јавног новца којим се финансира РТС један део новца прелије тим таблоидима, јер су то они медији који су у спрези са влашћу и који су потребни власти“, каже Раде Вељановски, професор ФПН-а у пензији.

„Ово је већ трећа година заредом да је РТС на овај начин расписао набавку за рекламирање, дакле путем преговарачког поступка без објављивања јавног позива и уговоре увек добијају исти медији. Дакле, то су таблоиди који најчешће крше кодекс“, каже новинарка НУНС-а Ивана Крагуљ.

Саговорници Н1 додају и да поменуте јавне набавке показују да за рекламирање међу одабраним медијима – нема места за оне који су професионални – што јасно показује медијску дискредитацију.

Из Управног одбора РТС-а наводе да у процесу рекламирања за који су се одлучили не виде ништа спорно.

„Оглашавање је комерцијална делатност и ни на који начин се не може довести у везу са кршењем медијских закона и Кодекса новинара. РТС одлучује да се рекламира код одређених медија на основу читаности и одређених новина или посећености одређених портала, уосталом као и сви. Наравно, имајући увек у виду који производ, односно програм рекламира, водећи рачуна да то буде медиј преко којег ће доћи до одређене циљне групе којој је програм намењен“, наводи Бранислав Кланшчек, председник Упрвног одбора РТС-а.

Вељановски: Велики и бачен новац

„То је новац који је за РТС, који нема превелики буџет, велики новац и могли су са њиме да направе неколико пројеката – образовних, дечијих и других који недостају на њиховом програму. Ово је практично бачен новац, да се да оним медијима који то уопште не заслужују и за које РТС уоште нема разлога да се код њих рекламира“, каже Вељановски.

Подаци Портала јавних набавки показују и да је РТС у 2023. потрошио укупно скоро 78 милиона динара за рекламирање. А због чега је одлучено да део новца оде у руке таблоида, и зашто јавни сервис баш у њима треба да се рекламира, директор јавног сервиса Драган Бујошевић за Н1 није одговорио.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси