Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Вељановски: РТС прослеђује новац медијима који су потребни власти
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 01. 2024.

Извор: Бета, Данас

Вељановски: РТС прослеђује новац медијима који су потребни власти

Професор Факултета политичких наука у пензији Раде Вељановски сматра да јавне набавке које је спровео РТС представљају организовану активност да се један део јавног новца из ког се финансира јавни сервис, прелије неким "медијима који су потребни власти".

Он за лист Данас, поводом одлуке руководства РТС да, без јавног позива, за рекламирање у таблоидима Курир, Информер, Српски телеграф, Блиц, Новости и Ало издвоји 36 милиона динара, каже да је РТС тиме показао да је део пропагандног апарата који ради у интересу власти, а не у јавном интересу, што би морао и по закону, а и по ономе што се назива мисија јавног сервиса.

„Јавни сервис, који би требало да буде парадигма промоције правих вредности, професионалних критеријума, да има мисију медијске организације која промовише највише вредности и новинарства и професионалности, улази у такве аранжмане са том врстом медија који су срозали наше новинарство најниже“, истиче Вељановски.

С друге стране, члан Управног одбора РТС Предраг Аздејковић не види никакав проблем у томе да се та медијска кућа рекламира било где, па и у таблоидима.

„Сврха рекламе је да се дође до нове публике и информише стара о новим садржајима, те је нормално да се РТС рекламира и у таблоидима јер јавни сервис треба да се обраћа свима, те и читаоцима таблоида. Верујем да су стручне службе РТС задужене за маркетинг урадиле добро свој посао и направиле план кампање и одредиле циљне групе до које хоће да стигне информација. Сложићете се да до одређених група потенцијалних гледалаца може да се стигне само преко рекламе у таблоиду“, истакао је Аздејковић.

Лист Данас је пренео и да на њихово питање како виде то што се јавни сервис рекламира у медијима који готово редовно крше медијске законе, Кодекс новинара и све друге норме новинарства, генерални директор РТС Драган Бујошевић и председник Управног одбора РТС Бранислав Кланшчек нису одговорили.

Иначе, јавни сервис је, према подацима Портала јавних набавки, прошле године потрошио нешто више од 77,8 милиона динара са ПДВ-ом за услуге оглашавања, објавило је Независно удружење новинара Србије (НУНС).

Од тога је 41,8 милиона динара издвојено за плаћање рекламирања на билбордима, док је 36 милиона динара отишло на рекламирање у штампаним и онлајн медијима као што су Информер, Српски телеграф, Ало, Курир, Новости и Блиц.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси