Вести
25. 12. 2023.
Истраживање Share фондације: Како су о изборима извештавали портали у Србији
Портали у Србији извештавали су о изборима без било какве форме дискусије и уз фаворизовање власти, у чему су предњачили портали Новости, Ало, Информер и Курир, показују данас представљени резултати анализе информативног садржаја 15 најпосећенијих портала коју је спровела SHARE фондација.
По наводима те фондације, истраживање је показало да политике и програми нису били у фокусу извештавања портала, па су избори доминантно уоквирени као такмичење и готово двоструко више као својеврсни конфликт.
„Први оквир углавном је био усмерен на (само)репрезентацију ‘победничке’ позиције, док је конфликтни оквир подразумевао афере и дискредитацију политичке конкуренције уз најчешће отворену подршку одређеним листама. Током изборног дана је чак 14 одсто садржаја одржавало конфликтни оквир избора, упркос правилима о изборној тишини“, наводи се у анализи.
По прелиминарним подацима, о изборима је највише извештавао портал Новости а следе Информер, Ало, Н1, Нова.рс и портал 021 што по оцени SHARE фондације „коинцидира са нивоом подршке структурама власти, односно критичког приступа у извештавању“.
„Без обзира да ли је реч о изборима или некој другој теми, Новости, Информер и Ало највише су на експлицитан и имплицитан начин подржавали власт, док је проблематизовање деловања владајућих структура најучесталије било на порталима Н1, Нова.рс и 021. Међутим, посматрано укупно, садржај који фаворизује владајуће структуре више него двоструко је учесталији него критички“, стоји у анализи фондације.
Истраживање је показало да су „кључни генератори подршке“ властима портали Новости, Курир, Информер и Ало.
„Неретко су исти медији и у функцији дистрибутера садржаја који фаворизују власт док поједини мање покрећу нове теме, али преузимају постојеће (Б92, Република, Пинк). Најзад, део медија постојећу слику подупире пасивним односом према властима, тако што је изузетно ретко у фокусу њиховог извештавања (Мондо, Блиц, Еспресо)“, наводи се у анализи.
Мониторингом су обухваћени портали Курир, Блиц, Мондо, Информер, Н1, Нова, Новости, Ало, Б92, Телеграф, Еспресо, Република, Пинк, 021 и РТС а анализиран је садржај првог блока централних текстова који су се нашли на насловним странама портала у 10, 14 и 19 часова у периоду од 1. новембра до 17. децембра.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.