Вести
14. 12. 2012.
Или жуто или ружичасто
На листи моћника у шоубизнису ни ове године није било претерано великих промена.
И даље су најутицајнији власници великих медијских телевизијских кућа. Модел културе који се намеће преко медија је већ дуже време мало више жут или мало више ружичаст. Таблоидна стварност постаје цењенија од праве. У таквом контексту, шоубизнис је креатор „таблоидне стварности“, у којој, на пример, певачице напредују у послу уколико се вештије разводе, снимају кућне филмове или добро твитују.
Од деведесетих година наовамо, турбо фолк и неопоп култура преплавили су домаће тржиште, потпуно потиснувши амерички модел из осамдесетих година. Хероји новоталасне музике, бројни рокери нису могли да издрже налет суровог времена, па су се лагано погасили и ућутали с нестанком моћних медија који би их промовисали. Од када су РТС и „Пинк“ предали ТВ таласе носиоцима новог модела културе, битка заклетих рокера против народњака је изгубљена. Моћ масовне публике показала је своје истинско лице. Сви воле народњаке, на њиховим концертима и наступима је велика гужва, док су рокери потиснути и остављени на милост и немилост. На прсте руке могу се избројати активни рокерски бендови који фанове броје у десетинама хиљада.
У најезди нове културне логике, поп интелектуалци су се повукли, тврдећи да је доминантна фолк култура око нас кич и шунд. Слаба критика и недостатак ауторитета за област поп културе довела је до тога да народ сам одабере да је вреднији „Гранд шоу“ од било какаве алтернативне рокерске емисије. Будући да су носиоци нове музике у Србији, „Гранд продукција“ и њој сличне, последњих година значајно промениле свој фолк имиџ, приближавајући га америчком поп моделу, поново су потребни снажни критичари и поп интелектуалци који могу да у чудној шуми пронађу нове вредности.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.