Вести
17. 09. 2021.
Друштвене мреже као извор информисања
Министарка културе и информисања Маја Гојковић изјавила је јуче да је масовна употреба интернета значила и промену начина производње, ширења и пријема вести. Она је то казала отварајући осму регионалну конференцију о трендовима у телекомуникацијама и медијима „Дигитал 2021” у онлајн формату, где је истакла да су медијски садржаји постали доступнији и да је дошло до пораста конзумената
„Платформе за претраживање и друштвене мреже одлучују о организовању и приказивању медијских садржаја, чиме снажно утичу на начин на који се грађани информишу и формирају своја мишљења, а поред тога, заузеле су централну позицију на тржишту онлајн оглашавања”, нагласила је министарка.
Гојковић сматра да су убрзани технолошки развој и присуство великих телекомуникационих система допринели „високом нивоу медијског плурализма у региону и Србији“.
Гојковић је изјавила да не би била срећна да неки технолошки напредак потпуно истисне „традиционалне” медије, као што су штампа и радио. „Не само због важних улога које су ти медији имали у људској историји, већ из разлога што су многи од њих специјализовани за различите друштвене области, а ту пре свега мислим на културу. Изостанком садржаја као што су радио-драме, критике позоришних представа, концерата и изложби, биле би ускраћене бројне генерације стваралаца и заљубљеника у културу”, истакла је Гојковић.
„Податак да данас у Србији постоји и ради око 2.400 медија, гарантује најразноврснију медијску понуду, захваљујући којој сваки грађанин Србије може слободно да изабере какву врсту информисања жели”, реклаје Гојковић.
Министарка културе и инофмисања је указала да су друштвене мреже постале најчешћи извор информисања, поготово код млађих генерација и да су есенцијалан елемент у креирању јавног мњења.
„Примат друштвених мрежа над традиционалним медијима донео је повећани обим ширења лажних вести и дезинформација”, став је потпредседнице Владе Србије.
Она је указала на то да многи корисници друштвених мрежа немају свест да су и сами извор информација, самим тим, не поштују професионалне медијске стандарде и етику, нити за њих постоје механизми одговорности.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.