Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  “Пробуди се”: Слободни медији зависе од подршке грађана
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 09. 2020.

Аутор: Војислав Милованчевић Извор: Nova.rs

“Пробуди се”: Слободни медији зависе од подршке грађана

“Подршка грађана независним медијима од суштинске је важности за њихов опстанак и развој, јер правовремено информисање је кључно за развој демократског друштва”, истакли су гости у емисији “Пробуди се” на телевизији Нова С.

“Независни медији зависе од тебе” – под тим слоганом је међународна организација Irex покренула кампању са циљем, како наводе, да медији који раде у јавном интересу добију подршку пре свега од грађана. Тим поводом гости Невене Маџаревић овога јутра су били Николета Косовац, координаторка магазина “Лицеулице” и Младен Велојић, заменик Irex-а.

Осврнувши се на кампању “Независни медији зависе од тебе”, Велојић је истакао како је рад медија у у интересу државе и грађана, те да су они у кренули од претпоставке да је слобода информисања фундаментално право којим располаже сваки појединац.

“Свако ко себе види као део демократског друштва, мора да води рачуна како је информисан. Зато и сматрамо да је најпре интерес опстанак и функционисање слободних медија питање самих грађана”, наводи Велојић.

Према његовим речима, константно треба радити на информисању грађана.

“Прошле године смо урадили истраживање о потребама и навикама медијске публике у Србији – постоји велики проценат грађана који не верује медијима, око 40 одсто. Као узроке наводе велики број лажних вести, утицај политичких партија и низак ниво професионализма у новинарству”, каже Велојић, додајући да је закључак истраживања био да грађани нису спремни да плате медијски садржај.

Велојић сматра да је криза изазвана епидемијом коронавирусом показала да грађани имају потребу за квалитетним медијским садржајем.

“Сви медији са којима ми сарађујемо, а за које сматрамо да су одговорни и да имају независну уређивачку политику, су имали велики број посета. У неким случајевима је то било и 200 одсто више у периоду пре короне. Након тог ударног таласа, број посета је кренуо да пада, али се ниједан није вратио на ниво пре короне”, објашњава Велојић, наводећи да су независни медији успели да дођу до нове публике.

“Постоји огроман простор за напредовање свих медија. Примарно јесте да они користе податке и да упознају мало боље потребе своје публике како би их задржали”, истиче он.

Координаторка магазина “Лицеулице” Николета Косовац, истиче да је да им је много времена требало да информишу јавност о томе какве текстове пишу, те да је после 10 година постојања овај магазин у значајној мери подигао свој тираж. Говорећи о томе ко су продавци магазина “Лицеулице”, Косовац објашњава да је реч о људима који би иначе тешко дошли до посла, те да 50 одсто од сваке продаје магазина одлази управо на њихове плате.

“У питању су људи са сметњама у развоју, они који немају кров над главом, корисници психијатријских услуга и многи други. Сви они који уопште не могу уопште да дођу до посла. Педесет одсто од продатих примерака одлази директно њима, док се остатак новца користи за штампање нових примерака магазина и за неке друге додатне програме – за њихово социјално оснаживање”, наводи она, напомињући да су грађани препознали њихов рад и да их све више подржавају и кроз донације.

Говорећи о томе како функционише рад у оквиру магазина “Лицеулице”, Косовац напомиње да им је од почетка било важно да објасне грађанима на који начин функционише њихов принцип “50 – 50”, те су због тога инсистирали на транспарентности.

“Кад су наши читаоци то схватили, онда смо кренули са промоцијом садржаја и о чему ми пишемо. Није то толико тешко ишло, рекла ‘од уста до уста’ је одрадила најбољи посао”, поручује Косовац.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси