Sajam graficke i papirne industrije UNS
Sajam graficke i papirne industrije UNS
Насловна  |  Деск  |  Досије Политика (2012 - )  |  Ко „пуца” на „Политику”
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Досије Политика (2012 - )

11. 11. 2015.

Аутор: Јелена Попадић Извор: Политика

Ко „пуца” на „Политику”

У медијском таблоидном рату који бесни ових дана многима се чини да је први метак испаљен управо на „Политику”. Тај метак путовао је необично дуго, готово четири године. За то време у јавности се спекулисало о умешаности Демократске странке, Мирослава Богићевића, његове компаније „Ист медија група” и Родићеве империје у куповину удела у „Политици”. Доказа није било, само нагађања.

 

Премијер Александар Вучић током јучерашње конференције за новинаре у Влади Србије није желео да говори о овој теми. Приватизацијом медија и нападима на њега, како је нагласио, неће се бавити наредна два дана. Синоћ се, међутим, огласио власник „Курира” Александар Родић, са тврдњом да су га немачки партнери из ВАЦ-а пре недељу дана обавестили да им је Вучић преко посредника поручио да је против тога да ВАЦ своја потраживања од „Политике” прода Родићевој компанији.

„Вучић им је рекао да ја нисам власник ’Курира’ и да немам пара да им платим”, наводи се у саопштењу за јавност Александра Родића, у којем тврди да је он био жртва рекетирања Мирослава Богићевића, а не обрнуто. Занимљиво је да се и Богићевићева и Родићева верзија догађаја око „Политике” у једном слажу: обојица тврде да су споразум о препродаји „Политике” обавили под притиском врха ДС-а, с тим што Богићевић тврди да је морао да купи „Политику” под притиском Бориса Тадића, а Родић да је морао да је прода.

Након четири године чекања, први конкретни детаљи о спрези политике, криминала и лицемерја која влада Србијом испливали су у јавност у недељу пре подне. Мирослав Богићевић, власник „Фармакома”, коначно је проговорио, на ТВ Пинк, о куповини удела у „Политици”. Богићевић тврди да је Александру Родићу, власнику „Курира”, и Душану Бјелопетровићу, изасланику ДС-ове владе у „Куриру”, дао милион евра да изађу из посла са ВАЦ-ом око куповине „Политике”. Богићевић се куне у доказе и сведоке, али засад остаје отворено питање да ли ће они угледати светлост дана и да ли ћемо истину чекати наредне четири године?

Стручњаци тврде да чињеница да је власник „Фармакома” прошао полиграф представља значајан наговештај да је реч о истинитом догађају. Богићевић, који је у петак по подне ослобођен електронског надзора, на полиграфу је био неколико пута након што је пуштен из кућног притвора (јун 2014. године), сазнаје „Политика”. За дивно чудо, док је био у притвору нису га испитивали о куповини медија, то их није занимало. Препродаја нашег листа послужила је као повод за избијање медијског рата, али није сасвим јасно да ли му је била и главни узрок.

Да је власник „Курира” ушао у посао препродаје „Политике” било је познато од 2011, само што су тада људи из „Курира” причали да само желе да спасу наш лист од „једног сарајевског издавача, повезаног са нарко-картелима”. Соња Лихт, која је тада представљала државу у „Политици”, тврдила је да „Курир” не купује „Политику”, да би се у недељу испоставило да је „Курир” своје право на „Политику” успео да прода Богићевићу за милион евра у готовини. Таблоид је четири године ћутао о свему овоме, да би Александар Родић пре месец дана изашао у јавност са тврдњом да је откупио потраживања немачке компаније ВАЦ од „Политике”.

Родићево претходно ћутање сигурно није било случајно, али још није јасно зашто је баш сада на сва звона објавио ову „вест”, за коју није пружио никакве доказе. Коме је тиме слао поруку?

Александар Родић је синоћ у саопштењу за јавност оптужио Мирослава Богићевића и Горана Веселиновића, власника маркетиншке агенције „Рајт”, да су га рекетирали уз подршку Александра Вучића. Он тврди да се Богићевић по доласку СНС-а на власт зближио са Веселиновићем и Вучићем и да су тражили од њега да Богићевићу опрости више од половине дуга, што је он и учинио али је изигран.

Родић у саопштењу такође тврди да му се Богићевић жалио како му је Синиша Мали уништио фирме и терао га да своје компаније прода Цанету Суботићу.

И после драматичних недељних збивања, има више питања него одговора. Зашто је Мирослав Богићевић до сада ћутао да је уцењен још 2012. године? Богићевић је Родићу дао милион евра, а тражено му је још пет милиона, изјавио је на ТВ Пинк.

Иако је власник „Фармакома” нагласио да су за ову уцену знали и у њој учествовали Борис Тадић и Душан Петровић, они су порекли његове оптужбе. Вероватно ће демантовати и Родићеве тврдње. Ипак, не можемо да се не запитамо – одакле Мирославу Богићевићу толико пара у готовини. Будући да је против њега у току судски процес због наводних малверзација око банкарских кредита, може се наслутити порекло овог новца. Интернет портал Е-новине објавио је јуче да је менаџмент Агробанке био приморан да исплати Богићевићу пет милиона евра без покрића. Овај новац, како наводе Е-новине, употребљен је за покривање трансакција у вези са куповином „Политике” и „Новости”.

Да је власник „Фармакома” отишао у банку и покушао да уплати милион евра на рачун Александра Родића, сви бисмо знали порекло новца којим је плаћао, али и његову сврху. По Закону о спречавању прања новца, проверава се порекло сваког износа већег од 15.000 евра који правно или физичко лице уплати у банку. Порекло тих средстава испитује Управа за спречавања прања новца а у процес контроле укључена је банка у којој се уплаћује, као и Народна банка Србије.

Тешко је открити логику и закономерност таблоидних уређивачких политика и нису увек сасвим јасни интереси који их воде. Доследност и одговорност у информисању сигурно не представљају њихову звезду водиљу, али зато владају превртљивост, вођење прљавих кампања и уцењивање. Баш због тога, „Политика” је осетљива на сваку помисао да би такви људи могли да се домогну најстаријег дневног листа на Балкану и наметну му своје нечасне манире.

---------------------------------------------------

Америчка веза?

Недоумица је много, али једна од важнијих је како је могуће да државни органи нису реаговали раније по овом питању, иако Богићевић тврди да је 2013. године ову уцену пријавио полицији. Можда је Александар Родић играо сличну улогу у овој власти, као што је имао са њиховим претходницима? У писму јавности објављеном у недељном броју „Курира”, Александар Родић се „похвалио” како је био у изборном штабу СНС-а и то са Драганом Вучићевићем и Жељком Митровићем. У међувремену је љубав утихнула, а „Курир” тренутно делује као стожер неког будућег опозиционог окупљања.

Недавно је овај таблоид почео да преноси колумне Драже Петровића које се објављују на порталу телевизије Н-1, српског огранка америчког Си-Ен-Ена. Непријатељи Александра Родића тврдили су у таблоидима како се он хвалио да је радо виђен гост у америчкој амбасади. Овог су викенда међутим променили причу, па је уредник „Информера” Драган Вучићевић на ТВ Пинк подругљиво коментарисао и помисао да Родић има било какву америчку подршку.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси