Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Нови власник ТВ Прва и 02: Уређивачка политика се неће мењати
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

06. 12. 2018.

Аутор: Катарина Живановић Извор: Данас

Миловановић тврди да Телеком Србија није утицао на њега да купи две телевизије са националном фреквенцијом

Нови власник ТВ Прва и 02: Уређивачка политика се неће мењати

Наравно да Телеком није утицао на моју одлуку да купим ТВ Прва и О2. Ми смо приватна компанија – каже за Данас Срђан Миловановић, нови власник две телевизије са националном фреквенцијом. Он тврди да се уређивачка политика Прве и О2 неће мењати, нити да ће бити отпуштања.

– Зашто бих мењао победнички тим? Само ће на О2 бити више спорта – поручио је Миловановић. Он је почетком новембра за 195 милиона евра продао Телекому кабловског оператора Коперникус, чији је био мањински власник. Потом је за 180 милиона евра купио телевизије Прву и О2, због чега опозициони лидери и бројни медијски посленици тврде да иза ове трансакције стоји држава, са жељом да утиче на уређивачку политику ових телевизија. У прилог томе наводе и чињеницу да је Срђанов брат, Звездан Миловановић, повереник Српске напредне странке у Нишу.

Председник НУНС-а Славиша Лекић каже за Данас да је коментаришући недавну куповину Коперникуса од стране Телекома, најавио да ће Вучић ускоро успоставити потпуну контролу над медијима тако што ће власт или људи блиски власти, купити Прву и телевизију и О2.

– После тачно месец дана, црне слутње су преточене у стварност – помоћу Телекомовог новца, који је он „убрао“ од свих грађана Србије, ТВ Коперникус је постао власник 100 одсто оснивачких права Антена групе у Србији и Црној Гори. Ово практично значи да су под контролом режима све медијске координате и њима ће се нескривено командовати са Андрићевог венца – истиче Лекић. Он додаје да су Пинк, Хепи, О2 и Прва, приватне телевизије са националном фреквенцијом, под контролом актуелног режима.

– Он контролише и Студио Б и Коперникус, телевизије које претендују да „освоје“ националне фреквенције. У његовој служби су сви штампани и онлине таблоиди, од Информера, до Телеграфа. Остали су Време, НИН, Данас и Твитер… шта је то за вредног предузетника Срђана Миловановића, његовог брата Звездана Миловановића и њиховог лидера Александра Вучића – каже Лекић.

За председника НДНВ Недима Сејдиновића више је него очигледно, и потпуно неприкривено, да је у питању велики, унапред договорени трансакциони механизам којим се новац пореских обвезника одлива у страначку касу, а потом се из ње купују две телевизије са националном фреквенцијом.

– Иако су и Прва и О2 биле телевизије наклоњене СНС-у и власти, јасно је да су поједини дисонантни тонови који су се чули у овим медијима сметали „јастребовима“ и да их треба уклонити. Потом ће се саме ове телевизијске куће претворити у резервоар напредњачког новца и утицаја. Осим тога, постоји јасна тенденција СНС-а да у својим рукама држи сва добра ове државе – истиче Сејдиновић за Данас. Према његовим речима, овај безобзирни чин показује да су потпуно бесмислени било какви покушаји новинарских и медијских удружења да кроз некакве преговоре са влашћу учине нешто добро за медијску сцену.

Сем сумње да иза купопродаје на релацији Телеком – Коперникус – Прва и О2 стоји намера СНС да у потпуности контролише медије у Србији, грађани су путем друштвених мрежа изразили забринутост да ће са ових телевизија бити скинуте емисије сатиричног карактера, пре свега „24 минута са Зораном Кесићем“.

Аутор и водитељ популарног серијала каже за Данас да разуме забринутост грађана, али да мора да их умири и обавести да је, баш захваљујући њима, емисија безбедна.

– Пошто је у куповини Коперникуса од стране Телекома, па потом и продаји Прве и О2, како је јавност обавештена, искључиво у питању бизнис и профит, онда ваља гледати само бројке. Грађани су учинили да бројке наше емисије буду брже, јаче и боље од бројки много скупљих емисија на много гледанијим телевизијама од наше. Ми смо просто речено феномен! – поручио је Кесић. Он је додао да је „24 минута“ убедљиво најгледанија емисија на О2 и да нови власник, ко год то био, може само да буде срећан што је добио такво благо.

– Благо њему! Наравно, кад кажем „добио благо“ подразумевам добио само да га гледа. Не сме да се пипа. Што би деца рекла – може, ал’ само из моје руке. А пред нама је обавеза да се не уљуљкујемо високим рејтинзима и љубављу гледалаца, већ и да се пред новим власником изнова докажемо још бољом, оштријом, директнијом и смешнијом сатиричном критиком политике и друштва. И зато ћемо у наредном периоду уложити максимум снаге у зајебавање свега онога што заслужује да буде зајебавано – нагласио је Кесић. Захваливши се још једном, поручио је да он и екипа Њуз.нета немају времена да брину о будућности емисије, „јер се спремамо да развалимо и ову епизоду у суботу“.

За то време Срђан Миловановић чека одлуку Комисије за заштиту конкуренције која треба да процени да ли би ова аквизиција нарушила фер тржишне услове. Међутим, он сматра да ту неће бити проблема. „Наравно да може да се деси да одлука буде негативна, али ове две телевизије немају 40 одсто учешћа у тржишту тако да мислим да ће бити позитивна“, рекао је Миловановић.

Ипак, и даље остаје отворено питање нетранспарентности куповине Коперникуса од стране Телекома и огромне суме која је издвојена за малог кабловског оператора. Сумњу да иза свега стоји намера државе да уђе у медије у више наврата је изнео и директор програма Н1 за Србију Југослав Ћосић, истичући да је у питању очигледно спорна аквизицију која је обавијена велом тајни по кључним питањима. Он је позвао директора Телекома да јавно саопшти која је то велика ревизорска кућа потписала да Коперникус вреди 190 милиона евра и да тако умањи сумње да иза свега стоји намера државе да уђе у медије.

Сејдиновић: Партијска куповина медија

Недим Сејдиновић подсећа да је сличан модел партијске куповине медија већ виђен на локалу, „када је маргинални напредњачки портал Србија Данас постала власник Новосадске телевизије и листа Дневник“.

ДЈБ: Тужилаштво да истражи куповину медија

Покрет Доста је било позвао је јуче Тужилаштво за организовани криминал да спроведе истрагу и прикупи доказе како би хитно процесуирала одговорне за штету нанету грађанима Србије, наводећи да су грађани опљачкани за 200 милиона евра и да је Српска напредна странка практично постала власник две телевизије – Прве и О2. У саопштењу се наводи да је брат званичника СНС Звездана Миловановића, Срђан Миловановић после продаје свог кабловског оператера Коперникус Телекому Србија за око 200 милиона евра, новцем од продаје, преко своје офшор компаније купио О2 и Прву за 180 милиона евра.

„Организациона шема према којој Телеком (односно грађани Србије) ‘купује’ испрва Коперникус за 200 милиона евра, паре уплаћује на офшор рачун, а онда СНС преко тог офшора купује Прву и О2 за 180 милиона евра јесте само још једна у низу криминалних радњи врха власти и њима блиских људи који свакако морају одговарати пред законом за ову пљачку грађана Србије“, навео је ДЈБ.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси