Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Држава у Куриру
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

11. 10. 2018.

Аутор: Ана Новаковић Извор: БИРН

Држава у Куриру

Компаније блиске државном Телекому изабране су за стратешке партнере Адриа Медиа Груп, али директори ових компанија то не желе да потврде

Компанија Адриа Медиа Груп (АМГ), издавач дневног листа Курир, постигла је договор о стратешком партнерству са предузећем Wireless медиа и порталом Мондо, који је у власништву државног предузећа Телеком Србија, сазнаје БИРН.

Тиме је завршена једногодишња потрага власника АМГ Александра Родића за пословним партнером који је требало да осигура нормално пословање компаније која је запала у озбиљне проблеме након уласка у отворени сукоб са председником Србије Александром Вучићем. Компанији су због тога месецима били блокирани рачуни и онемогућено нормално пословање.

Овим стратешким партнерством са издавачем Курира држава заправо, заобилазним путем, поново улази у медије, иако има законску обавезу да их напусти.

Запослени у АМГ су о постизању договора обавештени у петак 5. октобра, након што је незванична информације почела да се шири друштвеним мрежама.

Александар Родић, власник и директор АМГ, није могао да потврди ову информацију јер је, како каже, компанија потписала уговор о поверљивости података са свим потенцијалним стратешким партнерима са којима је преговарала, тако да није могао да прича ни о кандидатима који су испали из игре ни о онима који су у остали у последњој рунди преговора.

„Наведени процес је још увек у току, а када га завршимо и определимо се са ким идемо у заједничку будућност, будите сигурни да ћемо вас све јавно информисати’’, каже Родић за БИРН.

Игор Жежељ, власник и директор предузећа Wireless медиа, рекао је БИРН-у да нису тачне информације о направљеном стратешком партнерству АМГ са фирмом Wireless медиа и Мондом, али је истакао да АМГ и Wireless медиа имају „врло интензивну и плодоносну пословну сарадњу’’.

Предраг Ћулибрк, генерални директор Телекома Србија, до тренутка објављивања овог текста није одговорио на питања БИРН-а о стратешком партнерству Телекома, посредством портала Мондо, са Адриа Медиа Групом.

Иако је власништво портала Мондо нетранспарентно и никакви подаци о томе се не могу наћи у регистру медија Агенције за привредне регистре, портал је 2004. године основала компанија Телеком Србија у којој Република Србија има већинско власништво.

Предраг Вујић, главни и одговорни уредник Монда, потврдио је БИРН-у да је Телеком Србија и даље власник портала.

У импресуму портала такође не постоје подаци о власништву, док се на Регистру националног интернет домена Србије (РНИДС) Телеком Србија наводи као власник домена мондо.рс. Уз то на сајту предузећа, у секцији „наши сајтови’’, стоји Мондо као сајт Телекома Србија.

Портал Мондо и предузеће Wireless медиа налазе се на истој адреси - на Обилићевом венцу у Београду. Једини телефонски број који се налази на њиховим сајтовима је - идентичан.

Курир је пре годину дана покушао да стратешког партнера пронађе у некој од страних компанија, јер се веровало да би они могли да осигурају какву такву стабилност у тренутку када је компанија била у отвореном рату са председником Вучићем.

Прва компанија са којом је преговарано била је аустријска Стyриа, која има власнички удео у Адриа Медиа Загреб, а затим је покушано са компанијом Рингиер Аxел Спрингер, издавачем Блица.

Извор БИРН-а наводи да је швајцарско-немачка компанија Рингиер Аксел Спрингер била заинтересована за куповину само Курировог онлине издања, али да понуда није прихваћена, јер је цена била превисока и сматрало се да би закључење уговора могло да штети репутацији и успеху Блица.

Директорка компаније Рингиер Аксел Спрингер Јелена Дракулић Петровић није желела да одговори на питања БИРН-а наводећи да није овлашћена да даје изјаве о овом питању, већ нас је упутила на централу компаније у Цириху.

Одговор из седишта компаније је да не коментаришу спекулације на тржишту.

Како су се преговори између Wireless Медиа, Монда и АМГ ближили крају, тако се мењала и уређивачка политика Курира – данас је тешко наћи текст критичан према преседнику Србије.

а

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси