Sajam graficke i papirne industrije UNS
Sajam graficke i papirne industrije UNS
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Радоица Милосављевић купио још једну телевизију док су друге у губицима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

10. 07. 2018.

Аутор: Весна Радојевић Извор: Раскрикавање

Радоица Милосављевић купио још једну телевизију док су друге у губицима

Параћинска телевизија „Канал М“ продата је крајем јуна ове године крушевачком бизнисмену Радоици Милосављевићу који је јавности постао познат након приватизације локалних медија 2015. године купивши чак осам телевизија широм Србије.

Међутим, од осам приватизација једна је већ поништена, а према подацима које је прикупило Раскрикавање, друге телевизије углавном послују са губицима.

Уговор о купопродаји показује да је Милосављевић „Канал М“ купио за 50.000 евра у шест месечних рата, а обавезао се да до краја ове године не отпушта раднике уколико они сами не желе да напусте фирму.

Досадашњи власник „Канала М“ Дејан Михајловић рекао је за Н1 да је продаја његова лична одлука јер жели да се усмери на остале делатности фирме коју води, између осталог бензинским пумпама.

Са друге стране, градоначелник Параћина Саша Пауновић тврди да је ствар политичке природе и да је Михајловић био приморан на продају.

Телевизија је, додуше, неколико недеља пре продаје издала чудно саопштење за један медиј.

„Како бисмо остали објективни у нашем извештавању и благовремено и истинито информисали грађане Параћина, морамо да се оградимо од локалне власти у општини Параћин због афера у које су укључени људи блиски председнику општине Саши Пауновићу. Не желимо да будемо саучесници у неодговорном понашању локалног руководства Параћина. Због њихових оптужби на рачун државе у жалби Конгресу локалних и регионалних власти Савета Европе, сматрамо да локална власт Параћина на челу са Сашом Пауновићем не ради за добробит наших грађана“, саопштио је „ПС Михајловић“, доскорашњи издавач Канала М.

Због чега би се телевизија ограђивала од поступака локалних власти и зашто није извештавала и истраживала о аферама које помињу, може само да се претпостави.

Радоица Милосављевић, за кога се тврди да је близак садашњем директору БИА и функционеру СНС-а Братиславу Гашићу, приватизовао је пре три године осам телевизија за 280 хиљада евра. Многи су се тада са правом запитали, а државни органи нису одговорили, одакле Милосављевићу оволики новац с обзиром на претходну скромну добит његове фирме „Слога“ из Крушевца.

Према наводима медија, Милосављевић је међу Крушевљанима познат под надимком Маша, а био је некадашњи високи фунционер Социјалистичке партије Србије и заменик градоначелника Крушевца до 2012. године.

Према подацима пословних регистара Милосављевић је власник телевизија у Панчеву, Крушевцу, Пироту и Пожеги. У свом власништву има и Центар за информисање Нови Кнежевац, телевизију Цариброд из Димитровграда као и Радио-телевизију Брус. Недавно је основао и фирму под називом „СОС канал“.

Финансирање медијског царства из буџета

У првих шест месеци ове године неколико Милосављевићевих телевизија добило је милионе из буџета локалних самоуправа.

Тако је РТВ Панчево коју је Милосављевић купио за 87 хиљада евра, до сада директно и индиректно добила око 330 хиљада евра. На пример, само у овој години телевизија је добила око пола милиона динара од општине Ковин, 800 хиљада динара у Белој Цркви, милион динара у Ковачици и око шест милиона динара у Панчеву што је све укупно око 70 хиљада евра.

Како је Раскрикавање раније писало, РТВ Панчево прошле године није директно добило финансијску подршку локалне самоуправе, али су зато значајна средства, око 125 хиљада евра, додељена тек основаним фирмама које су своје медијске производе пласирали баш на овој телевизији.

Тако су Милен Јовковић и Владо Мандић фирме отворили истог дана, 19. маја, а Стефан Мегић неколико дана касније, 23. маја 2017. Године свега три месеца пре расписивања конкурса.Према пројектима за телевизију Панчево Стефан Мегић је снимао емисију “Панчевачка хроника”, Јовковић “Добро јутро, Панчево”, а Владо Мандић јутарњи програм “Панчевачки будилник”.

2016. ова телевизија је добила око 135 хиљада евра државне помоћи.

Телевизија „Цариброд“ из Димитровграда такође добија новац од локалне самоуправе.

Ова телевизија продата је Милосављевићу за 18.600 евра, а према јавно доступним информацијама од општине Димитровград у прошлој и овој години добила је око осам милиона динара што је нешто више од 60 хиљада евра.

Слично је и са другим Милосављевићевим телевизијама попут РТ Крушевац која је, према подацима Раскрикавања, само у прошлој години добила скоро 13 милиона динара (око 110 хиљада евра). Подсетимо, та телевизија је приватизована за 14 хиљада евра.

Упркос оваквој дарежљивости државе четири од седам телевизија у власништву Радоице Милосављевића послује негативно.

Прошлу, 2017. годину у укупном пословном минусу од око 47 милиона динара завршиле су „ТВ Пожега“, „Центар за информисање Нови Кнежевац“, „ТВ Цариброд“ из Димитровграда као и „РТВ Панчево“ која је остварила највећи минус - 42 милиона динара.

Према подацима Народне банке Србије од преузимања власништва готово свака телевизија била је у блокади.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси