Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Српски телеграф, Вечерње новости и Србија Данас опет прекршили кодекс
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

10. 07. 2018.

Аутор: Марија Вучић Извор: Раскрикавање

Српски телеграф, Вечерње новости и Србија Данас опет прекршили кодекс

Због кршења Кодекса новинара Србије, Српски телеграф и Таковске новине добили су јавне опомене од Комисије за жалбе Савета за штампу. Кодекс су прекршили и Вечерње новости и портал Србија данас који ће одлуке Комисије морати и да објаве.

Жалбу против Српског телеграфа поднело је Министарство информисања због текста

„Не да новац за филм о убијању српске деце” у коме се наводи да је могуће да Филмски центар Србије неће дати новац за финансирање филма о страдању српске деце у усташким логорима.

Комисија за жалбе је одлучила да наслов текста не одговара суштини, односно да је из наслова погрешно сугерисано да је одлука већ донета и да је министар тај који „не да новац”, тако да је овај таблоид прекршио одредбе у вези са истинитошћу извештавања, независношћу од притисака и новинарском пажњом.

„Из текста је јасно да новинари само нагађају да би се то могло десити, иако је филм ушао у ужи избор Комисије која о томе одлучује и која је у време објављивања текста још радила. Српски телеграф није о овом случају известио објективно и непристрасно, а супротно Кодексу, своја нагађања и претпоставке представио је као чињенице”, наводи Комисија у својој одлуци.

Тачку кодекса која се односи на новинарску пажњу прекршиле су и Вечерње новости дискриминишућим текстовима „Двојица нишких таксиста на мети насилника” и „Дечаци из Ниша тврде да су их напали Роми”, а наложено им је да одлуку о томе објаве.

Из Комисије подсећају да се по Кодексу припадност етничкој, политичкој, идеолошкој или других групи, наводи само када је тај податак неопходан за пуно разумевање контекста.

„По оцени Комисије, у овом случају није било потребе да се истиче да је реч о Ромима, који су наводно напали таксисте, односно дечаке, јер то није од значаја за разумевање догађаја, а може да доведе до негативних ставова о свим припадницима те националне мањине”, наводе из овог саморегулаторног тела.

Они додају и да су досад више пута одлучивали о сличним прекршајима Кодекса у текстовима овог листа „што грешку редакције чини још тежом”.

Одлуку Комисије требало би да објави и портал Србија данас због прекршаја тачака Кодекса које се односе на консултовање више извора и поштовање права на одговор.

Одлучено је да нису контактирани сви актери текста „Овако се намештају послови у Параћину: Већ две године брачни пар Ракић организовано извлачи паре из општине”, а деманти који је уследио је само делимично објављен, супротно кодексу.

Због непоштовања ауторских права, односно објављивања туђих фотографија без потписа, недељник Таковске новине из Горњег Милановца добио је јавну опомену.

Детаље о овим одлукама можете пронаћи на сајту Савета за штампу.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси