Sajam graficke i papirne industrije UNS
Sajam graficke i papirne industrije UNS
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Да грађани сами утичи на квалитет садржаја у електронским медијима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

17. 05. 2018.

На Факултету политичких наука представљен концепт платформе www.publika.rs

Да грађани сами утичи на квалитет садржаја у електронским медијима

Грађани који желе да поднесу пријаве на квалитет медијског садржаја у електронским медијима могу, од данас, за то користити унапређену верзију дигиталне платформе www.publika.rs.

Ова платформа користиће да коментари и примедбе грађана једноставније и транспарентније буду прослеђени Регулаторном телу за електронске медије (РЕМ). Платформа је разултат рада организације “Зајечарска иницијатива”, настала је уз подршку Фонда за отворено друштво а представљена је данас на Факултету политичких наука, током дебате “Утицај публике на медијски садржај – учешће грађана у надзору електронских медија”.

“Платформа Публика настала је као потреба да се премосте битни недостаци који постоје на секцији за подношење пријава грађана на сајту РЕМ-а. Све пријаве које грађани пошаљу путем наше платформе су видљиве и доступне јавности, корисници не морају да се региструју а попуњавање пријаве је аутоматизовано и подносиоци не морају да брину да ли ће нешто изоставити”, рекао је Данко Николић, извршни директор организације “Зајечарска иницијатива” представљајући концепт платформе.

“Публика” је, иначе, како се наводи у саопштењу, првобитно лансирана 2015.године а сада је развијена њена унапређена верзија која додатно олакшава могућност слања пријава. Од сада ће ова платформа садржати и блог секцију која ће се, кроз анализе и ауторске текстове, бавити улогом грађана у надзору медијског садржаја као и ефикасношћу РЕМ-а.

Улога грађана у надзору медијског садржаја била је централна тема дискусије која је, након промоције платформе одржана а на којој су учествовали Александра Крстић, доценткиња ФПН, Маја Дивац, ТВ новинарка и ауторка публикације „Грађани и јавни медијски сервис – модели грађанског надзора јавног медијског сервиса“ , Гордана Суша, представница Независног удружења новинара (НУНС) и бивша чланица Савета РЕМ-а и Раша Недељков, програмски директор организације ЦРТА.

Учесници дебате су се сложили да РЕМ не врши улогу коју треба да има у друштву и да, користећи своја овлашћења, регулише понашање емитера и води рачуна о интересу јавности. Маја Дивац је истакла да је у последњих неколико година РЕМ, практично, уназадио свој рад а Раша Недељков да смо као друштво изгубили шансу да ово тело постане контролно тело у медијској сфери. Гордана Суша је говорила о томе да су у време њеног мандата РЕМ-у стизале стотине представки и то највише у време кад су комерцијалним телевизијама завладали „реалитy“ програми али и подсетила да је РЕМ тада, ипак, искористио нека своја овлашћења па је донета одлука да се овај програм емитује са два минута закашњења, не потпуно директно, како би остала могућност за редитељску интервенцију због појаве неприкладног садржаја.

Осврћући се на рад РЕМ-а током изборних кампања, Раша Недељков је подстио: „За изборе 2016. РЕМ је пратио медијско извештавање и направио извештај али га није објавио. Следеће године, за председничке изборе 2017. рекли су, отприлике, да немају капацитета да прате медије али да ће реаговати по пријавама грађана. А 2018.године за локалне изборе нису урадили ништа“.

Он је, такође, показао одлуку РЕМ-а, недавно донету, по којој се одбацују пријаве грађана због емитовања професионално недопустивог прилога о новинарки Тамари Скрозза, на ТВ Пинк. Поводом овог прилога пријаву РЕМ-у је поднело више од 300 грађана и ових дана им стиже одлука РЕМ-а о одбацивању њиховог захтева.

Маја Дивац је, говорећи о томе на који начин грађани учествују у надзору медијског садржаја јавних сервиса, подсетила на то да РТС има Програмски савет који има ограничен утицај као и да ова телевизија не организује јавне расправе на којима би у директној комуникацији са грађанима чули њихове примедбе. „ББЦ има перфектно организовану службу за пријем притужби грађана и новинари и уредници овог сервиса су стално у току са тим пријавама. Постоји још један механизам који омогућава учешће грађана а то је омбудсман или тзв заштитник гледалаца, особа која је тачка комуникације те телевизије са грађанима и овакви институти постоје у Француској, Шпанији, Португалији па и у Словенији“.

„Публика некадашње Југословенске Радио Телевизије била је едукована по питању својих права а студији у свакој републици су имали и посебне емисије на ту тему, Програмски савет је имао озбиљну улогу, просто, водило се рачуна о комуникацији са грађаниам“, рекла је Суша.

Александра Крстић, доценткиња са ФПН, говорила је о томе на који начин се данас у дигитално доба мења публика али и нагласила битност медијске писмености. „Гледалац или читалац мора да уме да препозна квалитетно новинарство“, рекла је она.

Учесници дебате су закључили да би РЕМ, али и РТС као јавни сервис, морали да организују кампању едукације грађана о њиховим правима кад је реч о утицају грађана на медијски садржај. Они су се, такође, заложили за то да РЕМ треба да добије право да изриче новчане казне емитерима.

Платформа www.publika.rs од данас је активна и могуће је са ње послати пријаву РЕМ-у.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси