Sajam tehnike Beograd
Sajam tehnike Beograd
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  За 10 дана објављујемо медијску стратегију
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

17. 04. 2018.

Аутор: Зоран Дрекаловић Извор: Истиномер

За 10 дана објављујемо медијску стратегију

"Министарство културе и информисања завршило је Нацрт медијске стратегије за наредних пет година, радна група је текст потписала, а кроз седам до десет дана почеће и (јавна) расправа предвиђена процедуром." Танјуг, 29. 3. 2018.

Коментар Истиномера

Одговарајући на посланичка питања у Народној Скупштини, крајем марта, министар културе и информисања Владан Вукосављевић рекао је да је Нацрт нове медијске стратегије завршен и да ће за седам до десет дана почети и јавна расправа о овом документу.

Већ следећег дана Вукосављевић је, међутим, померио рок који је сам задао, па је свом министарству дао још који дан више за објављивање овог документа.

Танјуг, 30. март 2018.

"Јавна расправа о медијској стратегији требало би да почне за десет до 15 дана, она ће бити представљена у свим већим центрима у Србији.“

"Међутим, већ смо на половини априла, а Нацрт медијске стратегије још није угледао светлост дана. Прошло је, дакле, више од 10 и од 15 дана од обећања, а јавност још није упозната са текстом стратегије, због чега министар културе и информисања за ово обећање добија оцену "неиспуњено".

Иначе, није ствар само у данима, већ у месецима, па и годинама, будући да је Вукосављевић у више наврата померао и пробијао рокове за доношење нове медијске стратегије.

Подсетимо, још у септембру 2016. обећао је да ће се то министарство "трудити да у наредних шест месеци донесе нову медијску стратегију", да би затим у марту 2017. изјавио да ће стратегија бити готова до средине јуна.

Онда је у септембру исте године обећао да ће стратегија бити усвојена до краја године, а јавности бити представљена почетком децембра. Међутим, када је дошао децембар, рок је, као по обичају померен, па је ресорни министар крајем 2017. обећао да ће текст бити готов до краја јануара 2018, а онда је 10. јануара "открио" да је стратегија "завршена 90 одсто".

Тада је истакао да очекује да тај документ буде готов "до краја јануара или најкасније у првих неколико дана фебруара", што се, очигледно, није догодило.

Почетком фебруара изјавио је да је да је стратегија "практично завршена" и да је "остало само да се ураде техничке финесе".

Константно померање рокова није, међутим, једини проблем. Наиме, доношење поменутог документа који би требало да уреди функционисање медија у Србији изазвало је оштре реакације у стручној јавности.

У октобру 2017, Радну групу за израду медијске стратегије редом су напустила главна новинарска удружења.

Прво је то урадила Љиљана Смајловић "у знак личног протеста због именовања новог државног секретара за информисање Александра Гајовића", затим Далила Љубичић из Асоцијације медија, након што је у свом извештају о раду Радне групе констатовала "да Радна група, до истека рока за израду Радне верзије Стратегије, није завршила ни анализу стања јавног информисања у Србији"), а потом је Радну групу напустило и Удружење новинара Србије.

Након УНС-а, из Радне групе је 20. октобра изашао и Недим Сејдиновић, представник Коалиције новинарских и медијских удружења (НУНС, НДНВ, АНЕМ, Локал прес и Асоцијације онлајн медија), да би напокон групу напустио и независни експерт Дејан Николић.

Коалиција новинарских и медисјких удружења оценила је да је "неприхватљиво" да се документ, који би у значајној мери требало да одреди судбину новинара, медија и медијских слобода у наредних пет година, па и дуже, "супротно демократској процедури, доноси без јасне методологије, широке партиципативности, али и без представника репрезентативних новинарских и медијских удружења".

Са друге стране, најновија најава објављивања текста стратегије стигла је 13. априла, када је Вукосављевић рекао "да очекује почетак јавне расправе", али овога пута не преизирајући када.

Коментари (2)

Остави коментар
чет

19.04.

2018.

Новинар [нерегистровани] у 00:09

Главни кривци

Како се одређују та ''ЃЛАВНА'' медијска удружења како их називају у тексту? Па ти главни су уништили медије приватизацијом на којој су инсистирали и срушили и газили претходну Медијску стратегију која је предвиђала Регионалне јавне сервисе. Ти ''ГЛАВНИ'' су главни кривци медијског суноврата у Србији.

Одговори
уто

17.04.

2018.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 15:49

Manje znas, manje patis

Umeso komentara - naslov komentara

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси