Sajam graficke i papirne industrije UNS
Sajam graficke i papirne industrije UNS
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Каква ће бити медијска стратегија коју нису правили новинари
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

12. 01. 2018.

Аутор: Маја Николић Извор: Н1

Каква ће бити медијска стратегија коју нису правили новинари

Крајем овог месеца или почетком следећег, биће написан један од најважнијих докумената за медије - такозвана медијска стратегија која ће одредити медијску сцену до 2023. Цео процес пратиле су бројне контроверзе, од померања рокова, до одласка трећине чланова радне групе и то управо људи из струке.

Како ће изгледати медијска стратегија у чијој изради нису учествовали новинари?

Старој медијској стратегији рок је истекао крајем 2016. Отад се чека нова која ће дефинисати медијску сцену у наредних пет година, јер ће се на основу ње мењати медијски закони.

Шта пише у новој стратегији, јавност ће сазнати врло брзо.

"Стратегија је практично 90% завршена, остају још неке финесе да се дораде, радна група интензивно ради. Ја сам то рекао пре месец дана, али нисмо на терену штоперице и конкретних рокова, ако не буде крајем јануара, биће у првој седмици фебруара", рекао је Владан Вукосављевић, министар културе и информисања.

Како ће медији изгледати до 2023, парадоксално, одлучиће они који нису новинари, јер су Радну групу људи из струке напустили. Од почетних 15 чланова, само током октобра отишло је петоро, међу њима и представници оба новинарска удружења.

Из личног протеста, прва је отишла представница УНС-а Љиљана Смајловић, због одлуке Владе да на место државног секретара именује Александра Гајовића ког је оптужила за шовинизам према женама.

"Пре него што сам иступила ја сам у име УНС-а предала све наше предлоге, тако да ако би Министарство културе хтело да направи неку поштену стратегију, оно би могло. Ја мислим да није фер да се то ради без присуства људи из струке, али, у ствари, није толико тешко направити медијску стратегију, сви видимо шта су проблеми. Ја једва чекам да видим шта је од наших предлога ушло, а шта не", каже Љиљана Смајловић, бивша чланица медијске радне групе.

Због неефикасности радне групе и урушавања њеног кредибилитета, само неколико дана касније, повукла се и представница Асоцијације медија, а одмах за њом из групе је изашао и представник Медијске коалиције коју чине НУНС, НДНВ, АНЕМ, Локал прес и Асоцијација онлајн медија с образложењем да је читав процес обесмишљен и с предлогом да се формира нова група.

Последњи је напушта независни експерт Дејан Николић тврдњом да је потпуно бесмислено да учествује у раду групе која одлучује о окружењу у коме ће новинари радити следећих пет година, а без представника главних новинарских удружења. Упркос свему, ресорно Министарство наставило је рад на изради нове медијске стратегије.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси