Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Каић тужио медије због лажне вести да је тужен
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

14. 11. 2017.

Аутор: Иштван Каић

Каић тужио медије због лажне вести да је тужен

Аналитичар медија и публициста Иштван Каић поднео је данас Вишем суду у Београду тужбу за накнаду нематеријалне штете против дневних листова Курир и Данас, сајта Цензоловка и Независног удружења новинара Србије (НУНС) због објављивања и преношења лажне вести да га је тужила Адриа медиа група. У лажној вести Каић је означен као део екипе Дарка Шарића и сарадник његовог нарко-картела.

Спорни текст „Прогану породицу Родић прикључила се Шарићева екипа: Беба Поповић, Цане Суботић и Иштван Каић напали Адриа медиа групу помоћу државних и провладиних медија!” објављен је 16. августа 2017. године на сајтовима Espreso.rs и Kurir.rs, као и у штампаном издању Курира наредног дана. Лажна вест објављена је и у видео формату на Јутјуб каналу Адриа медија групе и емитована више пута на појединим телевизијама.

Дневни лист Данас лажну вест да је Каић тужен, заједно са квалификацијама које га криминализују, пренео је 18. августа у оквиру текста „Медијске манипулације против критике власти”, који је затим 19. августа пренела Цензоловка, а 21. августа и НУНС.

У тужби се наводи да „тужиоцу до данашњег дана није уручена никаква тужба нити у евиденцији Вишег суда у Београду постоји информација да је таква тужба икада поднета“, али и да је приликом преношења, поред осталог, занемарена и објективна околност да су прилози на сајтовима Espreso.rs и Kurir.rs састављени свега неколико сати после објављивања тужиочеве студије „Курир – медијска парадигма Србије после Зорана Ђинђића” на сајту медијске мреже Антидот, која је била повод за пласирање лажне вести.

Каић сматра да је вест као новинарска форма на тај начин злоупотребљена јер је послужила објављивању и преношењу делова који су искључиво намењени инкриминацији тужиоца.

Тужбом су, поред правних лица-издавача, обухваћени Немања Пајић, главни и одговорни уредник дневних новина Курир, Саша М. Стајић, главни и одговорни уредник сајта Еспресо, Драгољуб Петровић, главни и одговорни уредник дневних новина Данас, Перица Гуњић, главни и одговорни уредник сајта Цензоловка и Славиша Лекић, председник НУНС-а.

Одштетни захтев на име накнаде нематеријалне штете због повреде угледа и части износи милион динара, а тужени одговарају солидарно, закључује се у тужби коју је у име Иштвана Каића поднела адвокатска канцеларија адвоката Марије С. Станковић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси