Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  2% за медије  |  За Радоицу Милосављевића и породицу Братислава Гашића милиони из буџета
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% за медије

31. 07. 2019.

Аутор: Весна Радојевић Извор: Раскрикавање

За Радоицу Милосављевића и породицу Братислава Гашића милиони из буџета

Провладин таблоид Информер оптужио је у јучерашњем броју Министарство културе и информисања да са 7,5 милиона динара финансира неколико критички оријентисаних медија иако они „воде кампању против Владе Србије и председника Александра Вучића“. Не наводе међутим да је тих 7,4 милиона тек 2,7 процената од укупно додељених средстава на медијском конкурсу министарства. Информер не пише ни да су највећи добитници на тим конкурсима заправо фирме у власништву Радоице Милосављевића, као и да су новац добиле и фирме чланова породице Братислава Гашића.

То што међу добитницима овогодишњег конкурса Министарства културе и информисања за производњу медијских садржаја нема Информера, судећи према насловници тог таблоида и интервјуу на телевизији Пинк прилично је разљутило главног уредника Драгана Ј. Вучићевића.

Како је рекао, „Дража Петровић и ЦИА подлистак Данас добили су 1.300.000 динара“, а Информер „ни динара“.

У Информеровом тексту издвојено је седам од 457 пројеката који су подржани средствима из буџета. За Данас, недељнике НИН, Време, Недељник и Нови Магазин као и новинарска удружења НУНС и НДНВ наводе да „предњаче у отвореној кампањи против актуелне власти и у измишљању афера, док афирмативно извештавају о лидерима опозиције окупљене око Савеза за Србију Драгана Ђиласа.“

Међутим, уколико се упореде укупне суме које су медији које је Информер прозвао „хејтерским“ са телевизијама у власништву Радоице Милосављевића видећемо да је крушевачки бизнисмен инкасирао дупло више новца из буџета.

Наиме, Данас и други набројани медији укупно су добили 7,4 милиона динара (63 хиљаде евра), док су медији у власништву Радоице Милосављевића добили скоро 16,5 милиона (141 хиљада евра).

Највише новца Милосављевићеви медији добили су на конкурсу који је био намењен телевизијама, па су тако по два милиона динара добиле телевизије СОС канал плус и Телевизија Пожега, по милион РТВ Бачка Паланка и ТВ Пирот, а РТ Крушевац и Канал М из Параћин по 800 хиљада динара. РТВ Брус добио је око 650 хиљада. 

274 милиона динара за 457 пројеката

Ове године Министарство културе и информисања доделило је скоро 274 милиона динара за медијске садржаје на девет конкурса - за телевизијерадио и интернетштампане медије и сервисе новинских агенција, као и за суфинансирање пројеката намењених припадницима српског народа у земљама региона. Новац је додељен и за суфинансирање пројеката организовања и учешћа на стручним, научним и пригодним скуповима,као и унапређивања професионалних и етичких стандарда у области јавног информисања. Министарство финансира и медијске садржаје намењене особама са инвалидитетом, затим садржаје на језицима националних мањина, а подржало је и медије чији издавачи имају седиште на територији КиМ.

 
Подсетимо, како су раније откриле Јужне вести - његови медији добили су мејл као упутство о томе како треба да им изгледа програм, те да „Ђилас, Хитлер и Сергеј“ треба да буде једина тема у информативи. Мејл је још једном доказао приврженост тих телевизија актуелном владајућем режиму.

Средства добиле и фирме Гашићеве супруге и сина


Фирма ADD production из Крушевца, која је у власништву Ирене Гашић, супруге директора БИА-а и високог функционера СНС-а Братислава Гашића, добила је милион и сто хиљада динара (9,5 хиљада евра) за два пројекта на овогодишњим медијским конкурсима Министарства културе и информисања.

ADD production добио је 400 хиљада динара за пројекат „Вести на ромском“ на конкурсу расписаном за медијске садржаје на језицима националних мањина, а седамсто хиљада динара на пројекту намењеном интернет медијима. Није јасно преко ког медија ће се реализовати ови пројекти.

Телевизија Зона плус у власништву Гашићевог сина, Владана, добила је милион и по динара (12,8 хиљада евра).

Ово је већ устаљена пракса додељивања средстава људима блиским властима. Фирме у власништву чланова Гашићеве породице и раније су добијале средства на конкурсима за јавно информисање. Због додељивања новца компанији ADD production, Гашић је 2015. био у сукобу интереса као градоначелник Крушевца, како је тада утврдила Агенција за борбу против корупције.

Агенција је, наиме, тада утврдила да је током 2013. и 2014, док је обављао функцију градоначелника Крушевца, Гашић склопио четири уговора са члановима своје породице – два уговора са фирмом „Add production“ и још два са „БНЗ Хигијениц“ у коме се као сувласник појављује његов син Владан.

Међутим, и после овога фирме у власништву Гашићеве породице наставиле су да добијају новац из буџета, па и на конкурсима за медијско суфинансирање.

Без средстава за таблоиде


Занимљиво је да међу добитницима на овогодишњем конкрусу Министарства културе и информисања нема таблоида.

Ипак, ћерка фирма издавача Курира „Адриа медиа магазине“ у власништву Игора Жежеља, добила је 1,1 милион динара (9,5 хиљада евра).

На конкурсу за штампане медије средства су добиле и Новости, близу два милиона динара (око 17 хиљада евра) за пројекат „Осам векова Српске православне цркве“.

Три милиона динара, веће појединачно давање од свих набројаних медија у Информеру, добио је и Студио Б - познат по изразито прорежимској уређивачкој политици.

Министарство културе и информисања ове године подржало је 457 пројеката, у највећем делу износима од две до шест хиљада евра.

Неке од највећих појединачних износа добиле су већ поменуте телевизије Радојице Милосављевића, затим медијска удружења РАБ Србија (1.957.000 динара - око 16,5 хиљада евра) и КомНет (1.350.000 динара - око 11,5 хиљада евра) за организације конференција и скупова.

Ова удружења, како пише БИРН, већ годинама имају највише представника у комисијама за доделу новца на конкурсима министарства, као и на локалу.

Информер један од већих добитника средстава на локалном нивоу


У гостовању на Пинку Драган Вучићевић, власник и уредник Информера, између осталог је рекао и да њега не финансира држава.

Међутим, само за две године, 2017. и 2018, фирме Инсајдер Тим и Инфо ит доо иза којих стоји Вучићевић добиле су најмање близу 15 милиона динара на конкурсима за суфинансирање медијских пројеката које сваке године расписују општине, показује база Кешформисање.

Информер је уједно и један од главних извора лажних вести, али и прекршилаца Кодекса новинара Србије, показују подаци Савета за штампу. 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси