Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
24. 07. 2019.
Аналитичари: Милионске износе на конкурсима добијају прорежимски медији
Медијски аналитичари оценили су да на конкурсима за пројектно финансирање садржаја од јавног интереса милионске износе добијају медији који су „отворено прорежимски“, чиме се „девалвирају“ медијски закони.
Новинар Цензоловке Денис Колунџија рекао је за Војвођански истраживачко-аналитички центар (VOICE) да је суштина медијских конкурса да се јавни новац „прелије у подобне медије“.
Новинар Балканске истраживачке мреже (БИРН) Слободан Георгиев навео је да су конкурси на локалном нивоу организовани тако да се постигну два циља.
Он је за VOICE (www.voice.org.rs) рекао да је један циљ да се свима, како се изразио, запуше уста јер се као свима даје новац, колико год да је у питању, а други важнији циљ је да се медијма који су под контролом режима, да гро новца.
„Тиме се постиже да нико о томе не говори јер су као сви понешто добили, а са друге стране, награђују се ‘fake news’ медији или се једноставно кроз конкурс опере неки новац тако што награђени медиј врати део за страначке потребе“, казао је Георгиев.
Он је оценио да медији не би требало да пристају на „мрвице са стола власти“, него да свим силама раде на томе да оспоре резултате конкурса и да упорно показују да власт не финансира садржај у јавном интересу, него да дели новац „својим чаушима“.
„Овако накарадно схваћено финасирање садржаја од јавног интереса доводи до обесмишљавања рада медија и код грађана производи утисак да су сви исти, да је све то исто и да правих медија, оних који раде у јавном интересу, и нема“, казао је Георгиев.
Денис Колунџија је оценио да „ако имате људе са лошим намерама, сваки закон ће бити девалвиран“.
„То се неће променити у будућности јер не видим спремност да се ова област доведе у ред. Као кладионица, зна се који ће медији добити новац, само је питање износа“, рекао је Колунџија.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.