Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
02. 07. 2019.
НУНС: Од почетка године више од милијарду и по за суфинансирање медија, углавном пропаганде
У Србији је у првој половини године објављено 138 конкурса за суфинансирање пројеката у јавном информисању вредних нешто више од 1,5 милијарду динара, при чему је настављена пракса претежног финансирања политичке промоције и пропаганде на штету јавног интереса и објективног информисања, саопштило је данас Независно удружење новинара Србије (НУНС).
Удружење је навело да је Министарство за културу и информисање објавило девет конкурса на којима су расподељена 274 милиона динара, да је покрајински Секретаријат за културу и информисање расписао четири конкурса у вредности од 61,2 милиона динара а да су локалне самоуправе до 31. марта објавиле 125 конкурса, од којих је пет поништено и поново расписано, у износу нешто већем од 1,2 милијарде динара.
"Своје конкурсе су због неправилности поништиле општине Обреновац, Димитровград, Коцељева, Нова Варош и Бујановац, и поново објавиле исправне конкурсе а медју локалним самоуправама које су до 30. јуна објавиле конкурсе, највећи износ за суфинансирање медијских садржаја определио је град Београд – 90 милиона динара, док је за исте намене најмање издвојила општина Кнић - 200.000 динара", стоји у саопштењу.
Наводи се да је медју конкурсима који се реализовани у првом тромесечју, највећи износ за појединачни пројекат одобрен у Нишу – 14,4 милиона динара а да је најмањи износ од 50.000 динара додељен на конкурсима града Ваљева и општине Петровац на Млави.
"У Србији је током прве половине 2109. расписано 15 конкурса више него у првом шестомесечју прошле године. Упоредо с тим, укупна средства опредељена на свим конкурсима у првом полугодишту ове године већа су за приближно 380 милиона динара него у истом периоду 2018. године", навео је НУНС.
Удружење је упозорило да је намена конкурса често нејасно дефинисана, да се настављају проблеми у начину рада стручних комисија што је како се оцењује, последица нејасних критеријума за именовање чланова комисија које одлучују о расподели средстава као и да је и даље је недовољно транспарентно одлучивање о додели средстава.
"Учестала је пракса да се високим износима финансирају редовни програми медија, да не постоје адекватни механизми евалуације одобрених пројеката као и да недостају адекватне санкције за повреду законских одредаба и злоупотребе конкурсних процедура пројектног суфинансирања", стоји у саопштењу.
НУНС је навео пример из Бачке Паланке где је трећина од укупно 12 милиона динара додељена локалној радио-телевизији у власништву Радојице Милосављевића, крушевачког бизнисмена који је власник осам регионалних телевизија, и који је како се наводи, нескривено близак владајућој Српској напредној странци.
"У Нишу су ове године више од четири петине укупно расподељених 78,5 милиона динара добили медији који су власнички и уређивачки блиски властима и СНС. Медијима породице Радомировић припало је 29 милиона, медијима породице Гашић 14,4 милиона, док је Нишка телевизија, у заједничкој својини те две породице добила 14,4 милиона", пише у саопштењу.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.