Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  2% за медије  |  Након упозорења РЕМ-а, РТВ Панчеву рекордан износ на медијском конкурсу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% за медије

24. 06. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Након упозорења РЕМ-а, РТВ Панчеву рекордан износ на медијском конкурсу

Упркос изреченим мерама Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ) на овогодишњем конкурсу за суфинансирање медијског садржаја у Панчеву Радио-телевизија Панчево (РТВ Панчево) је директно и преко продукција добила рекордних 139.000 евра.

У Решењу о расподели новца пројектима, које је 13. јуна ове године потписао градоначелник Панчева Саша Павлов, наводи се да је РТВ Панчево за пројекат под називом „Хроника дана“ добило 6.510.000.

Продукције "Wagner Production" из Панчева и „VI Production", власника Владимира Илића су за медијски садржај који ће бити емитован на РТВ Панчеву добиле укупно 9.750.000 динара.

Подсетимо, Савет РЕМ-а у марту ове године РТВ Панчеву изрекао је две мере упозорења због садржаја који је објављен на овој телевизији, као и порталу ове медијске куће.

У Правилнику за суфинансирању пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања наводи се да комисија која оцењује пројекте треба да се води критеријумом да ли су учеснику конкурса у последњих годину дана изречене мере од регулаторних тела, односно од РЕМ-а и Савета за штампу.

Осим у Панчеву, РТВ Панчево је ове године новац добило и на конкурсима за медије Покрајинског секретаријата за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама (милион динара), Ковина (600.000 динара) и Пландишта (пола милиона динара).

Иначе, Град Нови Сад је за члана комисије за оцењивање медијских пројеката именовао главног и одговорног уредника РТВ Панчева Мирослава Милакова.

Подсетимо, РТВ Панчево је лане на конкурсу у овом Граду добило шест милиона, a две  продукције чији ће се садржај емитовати преко ове медијске куће укупно 8.250.000 динара.

Новац у Панчеву додељен за тек основан медиј и гласилима који крше новинарски кодекс

Комисија за оцењивање медијских пројеката у Панчеву у саставу Дарина Грчић (Асоцијација електронских медија Војводине), Милош Лазић (Удружење електронских медија "ComNet" и Ана Кекерић (медијски стручњак), осим РТВ Панчеву, новац су доделили порталима и листу који крше новинарски кодекс.

На конкурсу за суфинансирање медијских пројеката у Панчеву портали republika.rs (портал листа „Српски телеграф“) и epancevo.rs, као и лист „Информер“ за које је Савет за штампу утврдио да су у претходних годину дана кршили Кодекс новинара Србије, добили су укупно 4.390.000 динара.

Иначе, новац на медијском конкурсу у Панчеву, добио је и портал www.abcsport.rs, који је регистрован 20 дана пре расписивања овог конкурса.

Пројекти под називом „Панчевачки спорт“ и „СПОРТ“, који ће бити реализовани на порталу www.abcsport.rs, добили су укупно 1,2 милиона динара.

Након упозорења, РЕМ РТВ Панчеву доделио већу територију за емитовање програма

Након реаговања новинарских удружења и медијских организација, Савет РЕМ-а изрекао је у марту две мере упозорења РТВ Панчеву због повреда одреби Закона о електронским медијима и Правилника о заштити људских права у области пружања медијских услуга.

РЕМ је саопштио да је прва мера упозорења изречена „због објављених програмских садржаја РТВ Панчева поводом којих су у Регулаторно тело стигли дописи из редакције сајта Панчево Си Ти, као и од десетина грађана“.

Како стоји у образложењу овог упозорења РТВ Панчево је емисијама у фебруару ове године емитовало „увредљиве коментаре“ на рачун новинара сајта Панчево Си Ти Ненада Живковића.

У образложењу РЕМ-а наводи се да у емисијама РТВ Панчева „чињенично извештавање није било одвојено од мишљења и коментара“, „није пружена могућност Живковићу да одговори на објављене информације“, „приказивани су једнострани напади на њега“, односно „вођена је дуготрајна кампања“.

Друго упозорење Савета РЕМ-а изречено је РТВ Панчеву по пријави председнице Вишег суда из овог града Станке Симоновић због тога што су на интернет страници ове телевизије објављени текстова „у којима су изношени наводи о нестручности, неморалном и незаконитом“ поступању Симоновић.

Како наводи РЕМ у образложењу упозорења овој телевизији, Симоновић није пружена могућност да одговори на ове квалификације.

Иначе, „једнострани текстови“ уследили су након што је Симоновић укинула пресуду Основог суда у Вршцу против Стефана Цветковића, који је по тужби функционера СНС-а осуђен на две године и три месеца затвора, као и на новчану казну од 2,15 милиона динара.

Подсетимо, РТВ Панчево је након што му је Савет РЕМ-а изрекао мере упозорења, добио  регионалну телевизијску дозволу за покривање у зони Црвени Чот, о чему је УНС писао.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси