Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси - пројектно суфинансирање  |  Пет пута више новца за маркетинг него за пројекте: Информисање у интересу функционера уместо грађана Лознице
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси - пројектно суфинансирање

21. 11. 2018.

Аутор: Марија Обреновић Извор: Цензоловка

Пет пута више новца за маркетинг него за пројекте: Информисање у интересу функционера уместо грађана Лознице

Од 22,3 милиона, колико је ове године из лозничке градске касе утрошено на медије, на конкурсу за пројектно суфинансирање подељено је тек 3,7 милиона, а остатак је отишао за „оглашавање и маркетинг“. Половину новца добила Лотел медија група

Заговорницима тврдње да на локалним конкурсима треба суфинансирати искључиво локалне медије Град Лозница може да послужи као светао пример. Међутим, начин на који ова општина буџетски новац троши јесте за пример, али је питање колико светао.

На недавно окончаном конкурсу за суфинансирање медијских пројеката у овом граду западне Србије 3,7 милиона раздељено је на седам пројеката које ће спроводити искључиво медији из Лознице. Новац су добиле две лозничке телевизије, три радио-станице и оба локална недељника.

На први поглед, медијски плурализам је обезбеђен.

Међутим, Лотел медија група (Lotel Media Group), коју чине Телевизија Лотел плус, Радио Лотел, Лознички недељник и Радио Сан, на овом конкурсу инкасирала је укупно 1,85 милиона, односно готово половину расподељеног новца. Али, то је тек десети део пара који ће из буџета Града Лознице добити ова кућа.

Пет пута више за јавне набавке

Лозница је ове године издвојила пет пута више новца за јавне набавке него за конкурс за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја. Лотел медија групи је кроз две јавне набавке Града Лознице обезбеђено укупно 9,6 милиона динара.

Кад се све сабере, од укупно 22,3 милиона, колико ће ове године бити утрошено на медије, из лозничке градске касе Лотел медија групи отићи ће 11,4 милиона динара. У питању је готово двоструко више новца него што ће приходовати „другопласирана“ Радио-телевизија Подриње.

Елем, иако је конкурс за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја у Лозници добрано каснио, а на одлуку се чекало до друге половине октобра, поједини лознички локални медији нису имали рашта бринути.

Још крајем марта 2018. године окончана је јавна набавка мале вредности за услуге телевизијског преноса седница Скупштине града Лознице и остале медијске услуге.

За три партије на јавној набавци јавила су се три понуђача. РТВ Подриње је као телевизија регионалног карактера склопила уговор вредан 2.321.892 динара за пренос седница Скупштине. Исти износ намењен је Телевизији Лотел плус за реемитовање седница Скупштине са РТВ Подриња, док је фирми Лого д.о.о. из Лознице, издавачу Лозничких новости, намењена сума од тачно 239.761 динар за месечно извештавање о раду Скупштине и скупштинских тела.

Само два месеца касније окончана је и јавна набавка за услуге оглашавања и маркетинга. За четири партије пријавила су се четири локална медија. Лотел група ће захваљујући овој јавној набавци зарадити укупно 7.295.040 динара – 4.299.840 динара за услуге Лотел плус телевизије и 2.995.200 динара за Радио Сан.

Услуге оглашавања и маркетинга на регионалној РТВ Подриње коштаће Град Лозницу 3.499.968 динара, а у Лозничким новостима 2.995.200 динара.

Јавна набавка за текуће информисање

На страну то што су обе јавне набавке унапред „нацртане“ јер је укупна сума раздељена по партијама тако да се тражи једна регионална телевизија, једна локална телевизија, један радио… – набавка за услуге оглашавања и маркетинга додатно је спорна.

Наиме, кроз ову јавну набавку заправо се финансира текуће информисање. Медији се уговором обавезују на „извештавање са седница Градског већа Града Лознице, извештавање о важнијим догађајима у вези са капиталном изградњом у граду, значајним привредним, културним, спортским и другим активностима, извештавање са конференција за медије, емитовање саопштења, о донетим одлукама и закључцима, емитовање реклама и огласних порука са кампања из области делокруга локалне самоуправе“.

Идентичну јавну набавку Лозница је расписала и претходне године, само се тада звала јавна набавка за услуге јавног информисања. Коалиција новинарских и медијских удружења реаговала је тада саопштењем у коме је упозорено да „услуге информисања нису прописане као предмет јавне набавке“, те да овакав начин финансирања дискриминише медије и да у оваквој јавној набавци нема ни информисања ни јавног интереса за грађане.

Челнике Лознице је ово саопштење „озбиљно потресло“, па су ове године одлучили да „послушају“ удружења – расписана је јавна набавку исте садржине, али су се потрудили да је другачије назову. Ако ништа друго, нису се хватали за јавни интерес и јавно информисање, већ су ствари назвали правим именом – оглашавањем и маркетингом локалне самоуправе.



Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси