Насловна  |  Деск  |  Акција 2% за медије  |  Упркос тужби због неправдања пројекта, Град Смедерево и ове године финансира ТВ Смедерево
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Акција 2% за медије

29. 09. 2018.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Упркос тужби због неправдања пројекта, Град Смедерево и ове године финансира ТВ Смедерево

На смедеревској медијској сцени појавио се нови портал „Смедеревске новине“, власнице и главне и одговорне уреднице Јелене Васиљевић, до недавно власнице Телевизије Смедерево која Граду Смедереву није оправдала новац за прошлогодишњи медијски пројекат.

И поред тога, Град Смедерево ће ове године суфинансирати пројекат „Смедеревских новина“ - „Комшија или професионални управник?“ који, иначе, треба да буде реализован управо у сарадњи са ТВ Смедерево. 

На овај начин Смедерево посредно финансира и медиј од којег је, због прошлогодишњег неправдања пројекта, тужбом тражио повраћај новца.

На овогодишњем Конкурсу за медије Града Смедерева два милиона динара додељено је фирми „СД новине“ д.о.о, издавачу портала „Смедеревске новине“, а део пројекта ће, како је УНС-у потврдио власник ТВ Смедерево Јовица Шешлак, бити реализован на тој телевизији.

Наиме, ТВ Смедерево д.о.о. прошле године је на смедеревском конкурсу добило два милиона динара, али их није оправдало, због чега је Градско правобранилаштво Смедерева у априлу ове године поднело тужбу против ове медијске куће са захтевом да новац буде враћен.

Занимљиво је да Правобранилаштво Града Смедерева није тражило повраћај новца и од фирми „Опен Вју“, власнику сајта еПодунавље и „Балкан продукција“, које су на медијском конкурсу добиле око 12 милиона динара, али их нису оправдале. У међувремену, након што није оправдала пројекат, фирма „Балкан продукција“ која је добила око пет милиона на конкурсу, угашена је.

Шешлак: ТВ Смедерево покушава да преживи; Аврамовић: О пројектима је одлучивала комисија

Коментаришући Шешлакову тврдњу да ће пројекат бити реализован на ТВ Смедерево која није оправдалоа прошлогодишњи пројекат и чињеницу да је Град  преко портала „Смедеревске новине“ опет суфинансирао овај медиј, градоначелница Смедерева Јасна Аврамовић рекла је УНС-у „да је о пројектима одлучивала комисија, да није гледала пројекат и да не зна где ће он  бити реализован“.

С друге стране, Шешлак за УНС каже да је сарадња на пројекту са порталом „Смедеревске новине“ начин на који ТВ Смедерево „покушава да преживи“.

Портал „Смедеревске новине“ уписан је у Регистар медија 10. јула ове године, односно две недеље пре расписивања смедеревског конкурса за медије. На сајту Агенције за привредне регистре (АПР) као главна и одговорна уредница Јелена Васиљевић.

Ипак, у текстовима на порталу „Смедеревске новине“ наводи се да је власник и главни и одговорни уредник Јовица Шешлак.

На питање УНС-а ко је власник и уредник овог сајта, Шешлак каже да је раније то био он, али да је сада то Васиљевићева, као и да он и даље пише текстове за овај портал.

Подсетимо, након неуспеле приватизације ТВ Смедерево, бесплатне уделе добили су бивши радници ове медијске куће, а садашња власница и уредница портала „Смедеревске новине“ Јелена Васиљевић тада је постала већинска власница те телевизије.

Међутим, у мају ове године, односно месец дана пре регистровања портала, АПР усвојио је промену власника ове медијске куће, па је на место Васиљевићеве, Јовица Шешлак постао је већински власник ТВ Смедерево д.о.о.

Иначе, у прошлогодишњем правдању буџета пројекта под називом „Смедерево данас“ ТВ Смедерево доставило је четрдесетак налога за службена путавања у Суботицу.

Десетак налога, у које је УНС имао увид, гласи на Јелену Васиљевић, која је са „задатком обуке за реализацију пројекта“ путовала у Суботицу.

Пола милиона за „Српски телеграф“

Осим портала „Смедеревске новине“, на овогодишњем конкурсу за медије у Смедереву пола милиона динара додељено је и пројекту фирме „Медијска мрежа“ из Београда, изадавача листа „Српски телеграф“.

Иначе, мониторинг Савета за штампу у прошлој години утврдио је да је „Српски телеграф“ био шампион у кршењу новинарског кодекса, са 1.282 прекршаја.

Упркос томе што се у Правилнику за суфинансирање медијских пројекта наводи да је  један од критеријума за оцењивање медијских пројеката и да ли су учеснику конкурса изречене мере, између осталог и  од Савета за штампу, комисија у саставу Радојица Мали (РАБ Србија), Биљана Љубисављевић (медијски радник) и Ивица Шмит (Удружење електронских медија "КомНет") додели су новац овом листу.

Коме је још, осим „СД новина“ и „Медијске мреже“, додељено укупно 20 милиона динара из буџета Града Смедерева, погледајте ОВДЕ.

Коментари (1)

Остави коментар
уто

02.10.

2018.

shominy [нерегистровани] у 13:45

sve je moguće u Smederevu

Kod Jasne nema primene zakona ,ona je zakon !

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси