Насловна  |  Деск  |  Акција 2% за медије  |  Панчевачки медијски скандал: неоправдани садржаји, обуке код фирме која се бави трговином хемикалијама, повезана лица и фантомске фирме
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Акција 2% за медије

22. 05. 2018.

Аутор: Ивана Предић Извор: Panpress

Анализа најскупљих пројеката на Конкурсу за суфинансирање медијских садржаја града Панчева за 2017. годину (1): Уредник портала Јужни Банат и директор предузећа БУС био исти човек

Панчевачки медијски скандал: неоправдани садржаји, обуке код фирме која се бави трговином хемикалијама, повезана лица и фантомске фирме

Предузеће за радиодифузију и телекомуникацију БУС друштво д.о.о Ковин, издавач радија БУС из Ковина, који је прошле године из буџета града Панчева од тражених три милиона, добило 2,4 милиона динара на Конкурсу за суфинансирање медијских садржаја за пројекат „Мој комшија“, плаћало је одржавање интернет странице радија, одржавање веб сајта, снимање, обуке пројектног тима и израду аналитике привредном друштву „Galone Chemicals“, које је у АПР-у било регистровано за делатност трговине на велико хемијским производима, показало је истраживање нашег портала.

Преко захтева за приступ информацијама од јавног значаја, наша редакција је анализирала 12 пројеката који су прошле године добили милионске износе (од једног до шест милиона), у оквиру Конкурса за за суфинансирање медијских садржаја у граду Панчеву за 2017. годину. У овом тексту је објављена анализа три пројекта: Радио БУС, портала www.јužnibanat.rs и www.еvršac.rs.

Уредник портала Јужни Банат и директор предузећа БУС био исти човек

Од 23. јануара 2017. године Предузеће за радиодифузију и телекомуникацију БУС друштво д.о.о Ковин, мења власника и директора. На место директорке Елизабете Тот, долази познати Мирослав Стојановић, до недавно уредник портала Јужни Банат, који је прошле године такође добио на панчевачком конкурсу четири милиона динара.

Према документима АПР-а, нешто раније, 6. јануара 2017. године мењају се чланови Предузећа за радиодифузију и телекомуникацију БУС друштво д.о.о Ковин – уместо Владимира Вјештића, уписује се Елизабета Тот. Члан-сувласник предузећа за радиодифузију и телекомуникацију д.о.о. Ковин је Сабина Стоилковић, супруга Николе Стоилковића, директора Туристичке организације Панчево, са уписаним капиталом од 313.179,43 динара.

Радио БУС и портал јужни Банат имају још нешто заједничко осим Мирослава Стојановића. Наиме, и једни и други користили услуге фирми Webster и Zedu медиа. Прва се бави веб порталима, а ангажована је за потребе превођења, координације друштвених мрежа, лектуре, фотографије.

Zedu медиа д.о.о из Београда основана је 18. јула 2017. године, за производњу кинематографских дела, аудио-визуелних производа и телевизијског програма, а ангажована од стране портала јужни Банат и радија БУС, за фотографије, израду аналитике, лектуру, превођење, дизајн, видео продукцију, обуке пројектног тима, промоцију, координацију друштвених мрежа.

Webster д.о.о је регистрован је 21. септембра 2017. године, са адресом у Старчеву, дакле четири месеца након што је донета одлука о одобреним пројектима на првом Конкурсу за суфинансирање медијских садржаја у граду Панчеву. Од ова два пројекта д.о.о. Zedu медиа инкасирала је око 1,2 милиона динара, а Webster око 875.000 динара.

Ипак, најинтересантије је што је „Galone Chemicals“, привредно друштво које тргује хемијским производима на велико, одржавало интернет страницу радија БУС за време емитовања емисија (фактура на 100.002 динара), одржавало веб сајт (фактура на 74.998 динара), израдило аналитику посета (фактура на 30.002, 40 динара), пружило услугу снимања на терену (факура на 252.000 динара) и обучавало пројектни тим (факура на 125.000 динара).

Даље, радио БУС и портал еврсац.рс ангажовали су исту предузетницу, Оливеру Милетић, власницу Студија за снимања фотографисање и снимање АИР теам, која је уписана у регистар АПР-а 27. јануара 2017. године, и обрисана 5. фебруара 2018. године. Вршачки портал је дао милион динара овом студију за накнаду за фотографа, а радио БУС 360.000 динара за трошкове снимања на терену.

Портал евршац платио је и Драгану Милетићу власнику студија Fokus Медиа, који има исти матични и ПИБ број и налази се на на истој адреси у Панчеву као и АIP team. Предузентици оба студија имају исто презиме. Fokus Медиа је добио 500.000 динара за накнаду за дописника.

Радио БУС је ангажовао и привредно друштво Кос медиа гроуп, за потребе израде аналитике, у износу од 20.000 динара. Претежна делатност овог привредног друштва које је основано 3. фебруара 2017. године је неспецијализована трговина на велико. Ово друштво има исти оснивачки акт, али и матични и ПИБ број, као „Galone Chemicals“, који стоје на фактурама. Ипак, када се у претрази привредних друштава у АПР-у укуцају ти порески и матични бројеви претрага показује Кос медиа гроуп. Оснивачки акт те групе који се налази на сајту АПР-а је заправо оснивачки акт привредног друштва „Galone Chemicals“. Седишта друштава су у Београду, на различитим адресама.

Грешка 404

Портал evrsac.rs је прошле године од града Панчева добио 1,5 милиона динара за суфинансирање медијских садржаја. У наративном извештају наведено је да је од 13. јуна до 31. децембра објављено више од 300 оригиналних медијских садржаја. Међутим, они нису достављени на увид локалној самоуправи. У ревидираном буџету стоји да ће 1,5 милиона динара бити потрошено за дизајн, израду софтвера и израду апликације за мобилне андорид платформе за инфоримисање грађана града Панчева. Ипак, из финансијског извештаја може се видети да је 375.000 динара потрошено на део бруто накнаде за новинаре, за фотографа је накнада милион динара (AIP team), и трошкови дописника 500.000 динара (Focus Медиа).

Од 27. маја 2016. године уместо Александара Чупића, међу чланове Д.О.О Евршац Груп Вршац, уписује се Александар Кета, а 6. јуна 2016. године врши се и промена уредника евршац – на место Чупића, долази Кета.

Осим портала evrsac.rs ни фирма „Брифинг Банат“ д.о.о. из Панчева, која је издавач портала www.juznibanat.rs и која је прошле године добила четири милиона динара на панчевачком конкурсу, није доставила доказе да је планиран медијски садржај објављен. Наиме, у извештају пројекта „Будимо информисани“ у који смо имали увид, постоји списак преко 1.700 линкова, који нису доступни на сајту тог портала. Укуцавањем било којег линка појављује се грешка 404.

Иако новац нису оправдали, и ове године су добили 1, 3 милиона динара. Решење о додели средстава потписао је Саша Павлов, градоначелник Панчева 24. априла ове године.

За потребе дизајна за пројекат „Будимо информисани“ потрошено је 324.000 динара, за обуку редакције 451.000, лектура је коштала 350.000 динара, а превођење 328.000 динара. Фотографије су коштале 348.000 динара, а израда аналитике 195.000 динара.

Познато је да сајт преузима већину садржаја из других медија, и да своју видео продукцију готово и да нема. Ипак, на тај рачун потрошили су 180.400 динара.

Такође, већина текстова на порталу чине сервисне информације и извештаји, што се могло видети и из наше анализе. Ипак, у правдању пројекта стоји да је снимљен и истраживачко новинарски прилог из области инфраструктуре, образовања, научно истраживачке области.

Подсећања ради, „Брифинг Банат“ је у 2017. години, на конкурсима за медије са порталом Јужни банат добила скоро 20 милиона динара и из буџета Општина Бела Црква, Ковачица, Ковин, Алибунар и Града Вршца.

Портал Јужни банат је променио уредника и изадавача, и то 20. децембра прошле године. Уместо Мирослава Стојановића уписује се нови уредник Александар Чупић, а уместо фирме Брифинг Банат д.о.о, фирма Новинарска агенција „Јужни Банат“ д.о.о. из Панчева, власника Марка Ристивојевића. У АПР- у 24.јануара 2017. године уместо Зорана Шћекића, као члан уписан је Мирослав Стојановић, који постаје и главни уредник портала уместо Шћекића.

(Наставиће се)

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси