Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси - пројектно суфинансирање  |  Анализа пројектног суфинансирања медија из ужичког буџета 2016-2017.
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси - пројектно суфинансирање

29. 01. 2018.

Извор: uzickarepublikapress.com

Анализа пројектног суфинансирања медија из ужичког буџета 2016-2017.

Град Ужице је од почетка примене нове законске регулативе која регулише област јавног информисања спровео три конкурса за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја у области јавног информисања.

На конкурсима у 2016. и 2017.години расподељено је по осам милиона динара и подржано укупно 38 медијских пројеката (16 у 2016. и 22 у 2017. години), наводи се у анализи „Пројектно суфинансирање медија из буџета града Ужица 2016-2017“,  која је настала на пројекту „Наш новац за медијске теме које нас ЗАИСТА интересују“, који од септембра 2016. до краја фебруара текуће године реализује Удружење „Развој УЕ“.

Анализу и писање извештаја урадили су независни стручњаци Центра за равномерни регионални развој ЦенТриР из Београда, истичући да се сваке године повећава број предлога медијских пројеката који пристигну на јавни конкурс (21 у 2016. и 33 у 2017.) и број одобрених пројеката, па је тако у 2017. години Град Ужице суфинансирао дупло већи број пројеката (22) него у почетној години примене новог Закона (2015) када је подржано 11 пројеката. Уочава се и пораст буџета који се за ову намену троши са 6 на 8 милона динара.

Анализа је показала да је Град Ужице до сада углавном поштовао регулаторни оквир у посматраној области, али су уочени недостаци који се односе на појединачна давања, оцену пристиглих пријава и достављање наративних и финансијских извештаја добитника средстава, које је потребно унапредити већ на наредном конкурсу, сугестија је независних стручњака Центра за равномерни регионални развој ЦенТриР из Београда.

Да би налази анализе били упоредиви са налазима БИРН-ове анализе из 2015. године, коришћена је иста истраживачка методологија. У одабраном узорку (5 од 16 подржаних пројеката) нашли су се представници различитих типова медија (ТВ, радио, штампа, портали итд.) и то они који су добили највеће износе средстава за тај тип медија:

  • на конкурсу: ТВ 5 (2.100.000), Недељник Вести (500.000), портал Привредник (300.000) и портал ZOOMUE (350.000),

2) као и појединачно давање: радио ЛУНА (400.000).

Дакле, анализирани су најскупљи медијски садржаји суфинансирани новцем из градског буџета чија је укупна вредност износила 3,65 милиона динара или 45 % укупног расподељеног буџета за јавно информисање у 2016.

Као инструмент за анализу медијског садржаја коришћен је упитник који је развио БИРН - Кодекс за анализу садржаја, који је садржао 23 параметра међу којима су: називи, тип медија, назив пројекта, просторна/географска покривеност, врста публике којој се садржај обраћа, новинарска форма и жанр, квалитет продукције, тематски фокус, оригиналност садржаја, третман теме, извори, технички квалитет продукције, број обрађених јединица.

Главни налаз анализе медијског садржаја је да грађани Ужица за скроман буџет, који се из градског буџета троши на медијске пројекте, добијају садржај на солидном професионалном нивоу. Подржани пројекти показују тематску разноврсност медијског садржаја, а теме су релевантне за локалну заједницу и свакодневни живот грађана, те доприносе остварењу јавног интереса у локалном јавном информисању.

Недостаци се односе на то што се на јавним конкурсима углавном подржава редовна продукција медија, а не временски и програмски заокружена пројектна целина, као и на неблаговремено достављање извештаја о спроведеним пројектима од стране медија.

Препорука стручњака Центра за равномерни регионални развој ЦенТриР из Београда, који  ће одржати и радионицу за представнике локалне самоуправе који су ангажовани у поступку спровођења конкурса за суфинансирање медијских пројеката, је да Град Ужице у наредним јавним позивима треба ближе да дефинише које су то локалне медијске теме од јавног интереса за грађане Ужица које ће бити суфинансиране средствима градског буџета.

Као полазна основа треба да послуже приоритети и циљеви важећих локалних стратешких докумената, као и различити механизми којим се грађани и организације цивилног друштва непосредно укључују у дефинисање јавног интереса у јавном информисању.

То конкретно значи да би налазе анкетирања грађана Ужица и фокус група са заинтересованим странама о овој теми, које су крајем 2017. године спровели удружење „Развој УЕ” и Ужички центар за људска права и демократију, требало узети у разматрање приликом објављивања наредних јавних позива.

Удружење “Развој УЕ” је ову анализу спровело на пројекту „Наш новац за медијске теме које нас  ЗАИСТА интересују“, који реализује кроз програм подршке „Кажи/тражи шта те занима“, а њега спроводе Балканска истраживачка мрежа, Независно удружење новинара Србије и Славко Ћурувија фондација у оквиру пројекта „Јавни новац за јавни интерес“ који финансира Европска унија.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси