Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
26. 12. 2017.
Одржана јавна расправа о локалним медијским темама од јавног интереса у Ваљеву
Центар за равномерни регионални развој – ЦенТриР организовао је јавну расправу на којој су широј јавности представљени резултати јавних консултација спроведених у Ваљеву, а које су имале за циљ укључивање јавности у дефинисање медијских тема од локалног јавног интереса.
Наиме, ЦенТриР већ неколико месеци, кроз пројекат „Информисан грађанин=активан грађанин“, покушава да се на наредним градским конкурсима за суфинансирање медијских пројеката издвајају средства за оне локалне теме које су заиста од највећег интереса за свакодневни живот Ваљевки и Ваљеваца.
Пројекат „Информисан грађанин=активан грађанин“ се реализује у оквиру програма подршке: „Кажи/тражи шта те занима“ који изводе Независно удружење новинара Србије, Балканска истраживачка мрежа и Славко Ћурувија фондација, у оквиру пројекта „Јавни новац за јавни интерес“ који финансира Европска унија.
Како наводе из ЦенТриР-а, током трајања јавних консултација анкетирано је 238 грађана и грађанки Ваљева, док је на фокус групним дискусијама учествовало више од 20 представника различитих сектора (образовање, здравство, социјална заштита, цивилни сектор, комунлане делатности, спорт, култура, млади и заштита животне средине).
Испитаници су истакли да се о дешавањима у свом граду највише информишу преко локалних Интернет портала, друштвених мрежа и локалних ТВ станица, као и то да се локални медији најчешће баве следећим темама: праћењем рада органа локалне самоуправе, политиком и страначким активностима, сервисним информацијама, културом и спортом.
Грађани су просечно оценили слабом тројком (2,6 на скали од 1-5) тренутни квалитет медијског садржаја који пружају локални медији, истичући бројне замерке на њихов рад.
Међу њима се налазе необјективност и пристрасност у извештавању, као и недостатак разноликости садржаја који се углавном своди на просто дељење и објављивање једног те истог чланка/извештаја који је објавио неки локални медиј.
Такође, недостају и различите форме извештавања, попут дебата, репортажа и истраживачких/аналитичких текстова, односно локални медији све чешће личе и раде по моделу ПР агенција у сврху промоције одређених догађаја или субјеката.
Када је реч о предлозима медијских тема које испитанци сматрају посебно значајним, те о њима треба да извештавају локални медији плаћени новцем грађана и грађанки Ваљева, доминирају теме из заштите животне средине (аерозагађење, управљање комуналним отпадом, подизање свести грађана о заштити животне средине и развој екотуризма у клисури реке Градац), економије (запошљавање, развој предузетништва и нове инвестиције) и омладинске политике (унапређење положаја младих, поготово младих са села).
ЦенТриР ће на основу предлога сакупљених током јавних консултација упутити предлог одлуке о локалним медијским темама од јавног интереса на усвајање Градском већу Ваљева.
Време ће показати да ће се оне заиста и наћи у конкурсима за медијске пројекте 2018. и 2019. године.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.