Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси  |  Николићевом ментору највише новца на медијском конкурсу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси

10. 11. 2017.

Аутор: Миодраг Совиљ Извор: Н1

Николићевом ментору највише новца на медијском конкурсу

Нове нелогичности на конкурсу за финансирање медија у Новом Саду. Скоро четвртина предвиђеног новца отишла фирми основаној пре неколико месеци, чији је сувласник био ментор на магистарском раду Томислава Николића.

Након контроверзног првог конкурса за суфинансирање медија у Новом Саду, на ком су највише новца добили непознати и новоосновани медији, објављени су и резултати другог.  

Скоро четвртина предвиђеног новца отишла је фирми Медиа инфо центар, основаној свега пар месеци пре конкурса, чији је сувласник био ментор на магистарском раду бившег председника Томислава Николића, а која је новац добила и на конкурсу одржаном у мају.  

Оснивач Привредне академије и човек уз чију стручну помоћ је бивши председник Томислав Николић стекао звање мастера, никад није имао везе с медијима. Међутим, по свему судећи, Марко Царић има одличан њух за бизнис. Мање од месец дана од оснивања, инвестирао је 5.000 динара у фирму Медиа инфо центар и тако постао власник половине удела.

Улагање му се три месеца касније вишеструко исплатило - пројекат ове продукције добио је три милиона динара од града Новог Сада, да би истом сумом били почашћени и пре неколико дана. Пред камере Н1 није хтео, већ нас је упутио на свог партнера, који тврди – политика није имала везе с успехом на конкурсу.

"Колико сам ја информисан, господин Царић није члан неке странке, нити је близак било којој политичкој странци. Он је једноставно успешан човек. Био је један од потписника подршке Александру Вучићу на претходним изборима, а такође је познат и као ментор Томислава Николића на његовом спорном мастер раду? То морате питати господина Царића. Ми смо само пословни партнери", каже сувласник Медиа инфо центра Владимир Јовановић.

Иако је фирма ових пословних партнера била успешна и на конкурсима у Бачу, Беочину и Тителу, на њиховом YouТube каналу налазе се само три снимка, и то корпоративна. Сам Јовановић, иначе, један је од људи које су председници општина у Србији најчешће бирали као члана комисија за доделу средстава за медије.

Између осталог, био је члан комисије у Београду, где је готово 80 милиона динара подељено провладиним медијима и тек основаним фирмама. У колико је комисија учествовао, ни сам није сигуран.

"Не могу вам сад рећи напамет, али у доста комисија. Можда десетак", каже Јовановић.

Иначе, по закону, дискреционо право и да формира комисију и да има последњу реч о расподели новца има председник локалне самоуправе. Први човек Новог Сада каже да верује стручности комисије коју је поставио - толико, да ни не зна ко је све добио новац.  

"Ја немам права да не потпишем предлог који је комисија утврдила, јер онда би рекли да се политика меша. По закону о јавном информисању, они су саветодавни, а одлуку доносите ви? Па, формално. Зато што сам ја одговоран за извршење буџета", рекао је градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.

У петочланој комисији није било ниједног члана препознатих медијских удружења, а од девет подржаних пројеката, само три су заправо медији. Чак пет фирми које су добиле новац су класичне маркетиншке агенције, а скоро сви су паре добили и на претходном конкурсу.  

Председница комисије Биљана Ратковић Његован најпре је пристала на интервју за Н1, да би се касније предомислила и рекла да ипак не може детаљније да коментарише ову одлуку. Комисије су, нажалост, само украс, каже новинар, који је и сам учествовао у раду више таквих тела. Одлука коме ће новац бити додељен доноси се, објашњава он, најчешће на другом месту.   

"Одабир њих није одабир на основу квалитета самих пројеката, већ на основу неког лобирања које се дешава унутар политичких партија или интересних група. Просто, постоје нека лобирања која доприносе да се такви пројекти одаберу од стране комисија", наводи бивши члан комисија за суфинансирање медија Миодраг Мандић.  

Имена чланова комисија често се понављају у више општина, па је тако члан новосадске Ференц Берчек био председник комисије за суфинансирање медија у Београду, а учествовао је и у контроверзној подели новца за медије и у Нишу.  

 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси