Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Акција 2% за медије  |  Контроверзе у вези с медијским конкурсима и даље актуелне
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Акција 2% за медије

03. 11. 2017.

Извор: Н1

Контроверзе у вези с медијским конкурсима и даље актуелне

Конкурси за медије и даље изазивају контроверзе. Два новооснована интернет портала ове године су од локалних самоуправа у Војводини добила близу 280.000 евра на име конкурсног суфинансирања, показало је истраживање Цензоловке.

И један и други непознати су широј јавности али су и поред тога били најзаступљенији медији у Војводини када се новац делио из државне касе.

У забаченом углу једног новосадског тржног центра налази се редакција једног од најуспешнијих медија у Војводини. Не дозволите да вас скроман изглед и чињеница да су просторије празне завара. Покрајинске и локалне комисије су на седам конкурса порталу Бриф доделиле више новца него било ком традиционалном медију – више од 13 милиона динара, и то свега пар месеци од како је основан.

Фирма сличног назива, месец дана млађи Брифинг Банат још боље је прошла – на осам конкурса су добили близу 20 милиона динара, скоро четвртину укупно предвиђеног новца. Тим који за портал ради нигде није наведен, док редакцијиски телефон не ради.

Осим сличног имена, ова два портала повезује и чињеница да међу текстовима нема ни слова критике према актуелној власти, а вести највећим делом чине саопштења или пренети текстови са других сајтова. Чињеницу да су толики новац грађана добили потпуно непознати медији, новинар који је истраживао рад тих портала сматра врло неуобичајеном.

„Ми не знамо ко су људи, и да ли ти новинари, на крају крајева – постоје. Ако постоје, због чега их крију? Текстови се потписују редакцијским потписом, и то је оно што, од свега, треба највише да нас брине – на основу чега су конкурсне комисије давале не мала средства, у распону од 975.000 до пет милиона“, каже Денис Колунџија, новинар Цензоловке.

У поменутим конкурсним комисијама, чији састав аминују председници општина, углавном нема чланова препознатих новинарских удружења, већ углавном или људи који су непознати медијској јавности или оних блиских актуелној власти, попут аналитичара Драгомира Анђелковића, који одлучује о расподели новца за медије у Новом Саду.

„Ту је реч о неких десетак људи који, дословно, као некакав путујући циркус круже по Војводини као чланови комисија и додељују новац на бесраман начин. Та додела новца се може дефинисати као расподела новца између њих самих“, рекао је Динко Грухоњић, програмски уредник Независног друштва новинара Војводине (НДНВ).

Поред наведених портала, новац намењен медијима локалних самоуправа у Војводини често је одлазио и на београдске и новосадске адресе – у Информер, СрпскИ телеграф и новосадски Дневник.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси