Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
25. 02. 2016.
Један одсто локалних буџета недовољно за суфинансирање медија
Коалиција медијских и новинарских удружења представља данас свој други периодични извештај о суфинансирању медијских садржаја од јавног значаја у локалним самоуправама за период од 15. септембар 2015. до 15. јануар 2016. године.
По подацима којима располаже Коалиција, у току 2015. године конкурси су расписани у 103 града, општине и градске општине. Од овог броја, пет локалних самоуправа поништиле су своје конкурсе на захтев Коалиције зато што нису били законити. Један пут конкурс расписан је у 88 општина и градова, два пута је конкурс расписан у 14 локалних самоуправа, а три пута је то учинила Сремска Митровица.
Конкурси у прошлој години нису расписани у 63 града, општине и градске општине. Овим локалним самоуправама Коалиција је средином прошле године упутила дописе са позивом да распишу конкурсе, али без резултата.
Од укупно 119 расписаних конкурса, не рачунајући републичке и покрајинске конкурсе, у тренутку њиховог објављивања 46 није било у складу са Законом о јавном информисању и медијима и Правилником о суфинансирању пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања. Коалиција новинарских и медијских удружења заговара издвајање од најмање 2 одсто буџета локалних самоуправа за суфинансирање медијских садржаја у области јавног информисања, а према подацима, просечан износ који су општине и градови издвојили за те намене у току 2015. није прешао један проценат.
Према подацима УНС-а до данас расписано је 67 конкурса за пројектно суфинансирање медијских садржаја у току ове године.
Коалиција медијских и новинарских удружења је неформално партнерство пет организација коју чине: Независно удружење новинара Србије (НУНС), Удружење новинара Србије УНС, Независно друштво новинара Војводине (НДНВ), Асоцијација независних електронских медија (АНЕМ) и Асоцијација локалних независних медија Локал Прес (ЛП).
Ово је трећа дискусија на којој ће бити представљени резултати пројекта Бити или не бити за медијску реформу у Србији, који је подржала Британска амбасада у Београду, а чији је циљ да се унапреде прописи и процес суфинансирања медијских садржаја.
Коментари (2)
Остави коментар25.02.
2016.
Sta se cudite?
Sta se cudite? Naravno da nije dovoljno sredstava iz lokalnih budzeta za finasiranje medija. Kada ste podrzali nove zakone o javnom informisanju i privatizaciji medija jeste li stavrno mislili da ce da ih bude ? Ako jeste , onda ste politicki i novinarski nepismeni,bar oni koji su u tome direktno ucestvovali. Ima gradova koji uopste nisu ni raspisali konkurse ni prosle ni ove godine.Zakon ih na to ne obavezuje, a mediji u tim gradovima se zatvaraju. Jeste li uopste nesto mislili?
Одговори25.02.
2016.
Tja
Ha, ha ha... Nema love drugari "neformalni partneri". A sada nešto što nije smesno. Ni malo. Zbog vaše gramzivosti i patološke pohlepe je ogroman broj novinara i medijskih radnika ostao bez posla širom Srbije, a i onima koji ga kao imaju (ugovori na tri meseca), zarade se ne isplaćuju. Tja...
Одговори