Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси - пројектно суфинансирање  |  Пазарски пут у билтенизацију медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси - пројектно суфинансирање

20. 12. 2015.

Аутор: Милорад Додеровић, БИРОДИ

Саопштење Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ)

Пазарски пут у билтенизацију медија

Резултати Конкурса за суфинансирање медијских садржаја из области јавног информисања спроведеног током новембра ове године у Новом Пазару указују на постојање медијског клијентизма оличеног у чињеници да су јавна средства додељена медијима чији су (су)власници локални функционери, истиче се у саопштењу Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) из Београда.

На овај начин се суштински обесмишљава идеја да се новцем грађана финансирају медијски садржаји који ће бити у функцији задовољавања медијских потреба грађана.

Уместо циља који је промовисан Медијском стратегијом, на терену имамо ситуацију да се финансирају медији чији су власници јавни функционери, односно политичари. Имајући у виду актуeлно стање медијске трансформације, овакав резултат расподеле јавног новца је пут у билтенизацију медија. 

Наиме, телевизија Нови Пазар у којој је један од власника Музафер Драгуловчанин, помоћник градоначелника Новог Пазара, добила је скоро 90% одобрених средстава. Шест процената финансија је одобрено ТВ Јединство чији је власник и директор Шериф Марукић, потпредседник Скупштине Града.

Поред могуће билтенизације, већ сада смо суочени са нарушеним медијским диверзитетом када су у питању медији који се баве локалним темама. У прилог овој тези иде и чињеница да је један медији добио 90% укупног новца. Наиме, поред обима информисања, јако је битна разноврсност (актера, тема, жанрова, приступа темама … ).

Комисија је требало да уговоре потпише на годину дана и да након њиховог истека да шансу осталим медијима да се поново пријаве са унапређеним пројектима и ресурсима, поготово јер се ради о првој, експерименталној години. Оваквом одлуком Стручне комисије, у ситуацији када је број закупаца рекламног простора мањи од потребног, додатно су повећане разлике између ТВ Нови Пазар и осталих медија.

На интегритет одлука Стручне комисије сенку бацају чињенице, како она да је комисија имала само три члана, а одлучивала о трогодишњим уговорима, који су иначе реткост, тако и она да је чланица комисије била Хана Салихагић, запослена у Одељењу за информисање Града Новог Пазара.

Оваквим начином спровођења се само појачава сумња у интегритет локалне самоуправе коју је БИРОДИ забележилио у истраживању ставова грађана пре годину дана када су међу оне који су препознати, као они који стварају корупцију сврстани: градоначеник (36,5%), директори јавних предузећа чији је оснивач општина (30,8%), директори установа чији је оснивач општина (22,3%) и Влада Србије (21,8%).

С друге стране, централизованом подршком једном медију негативно се утиче на положај новинара који су међу испитаницима препознати као главни актери који доприносе борби против корупције. У истраживању новинари се виде као главни локални актер у борби против корупције (21,3%), верске заједнице (19,9%), руководиоци организација цивилног друштва (18%) и тужилаштво (14,7%). Поред утицаја на медије, овакво понашање локалне самоуправе негативно утиче на релативни антикоруптивни оптимизам, јер 2/3 испитаника дели став да је се у Новом Пазару могуће изборити са корупцијом.

Зато је од великог значаја да локална самоуправа успостави мониторинг извештавања медија који су добили средства и надзире да ли се штити јавни интерес у медијским садржајима који су финансирани новцем грађана, наводи на крају БИРОДИ у свом саопштењу.

Износ средстава који је одобрен на конкурсу за наредних 36 месеци:

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси