Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси - пројектно суфинансирање  |  Медији приватизовани, а на рачуне им стиже државни новац
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси - пројектно суфинансирање

15. 12. 2015.

Извор: rs.n1info.com

Медији приватизовани, а на рачуне им стиже државни новац

Кључ медијске реформе било је смањење зависности медија од државе, како у финансијском, тако и у политичком смислу.

 

Међутим, према истраживању Балканске истраживачке мреже, бројни приватизовани локални медији, на конкурскима и кроз субвенције, добијали су суме и веће од износа инвестиције у медијску кућу, па је питање - колико се у реформи успело?

Телевизију Крушевац купио је за 14.000 евра, да би на првом следећем конкурсу, из буџета добио чак 17.000 евра. Иста пракса и са медијима у Нишу и Крагујевцу. Тако је, новац из државне касе наставио да стиже на рачун "свеже" приватизованих медијских кућа.

"Ово нама указује на тенденцију да се таква пракса у ствари настави, иако је идеја приватизације медија да се се смањи политичка контрола, кроз то да они неће више бити од буџетског финансирања. Ту постоји тенденција да се Србија у ствари, на неки начин, покрије, кроз куповину ових локалних медија, да се створи једна парамрежа медија, који ће наставити да буду финансирани из буџета", оцењује Драгана Жарковић Обрадовић из БИРН-а Србија.

Тасовац: Биће ми право задовољство да се обратите медијским удружењима

На питање да образложи феномен приватизација у којима су нови власници медијских кућа своја улагања готово "намирили" новцем из пројеката, министар Тасовац каже - "Питајте медијска удружења".

"Сви резултати се налазе на сајту Министарства културе и информисања и такође ћу вас подсетити да су већину чланова комисија чинили представници свих релевантних новионарских и медијских удружења и уколико имате било какво питање мени ће бити право задовољство да се обратите њима", каже министар Тасовац.

Из НУНС-а одговарају - медијска реформа је сумњивом приватизацијом створила апсурдну ситуацију у којој се новац на конкурсима дели између медија који припадају истим власнику.

"Конкурсне комисије, изузимам Београд где је дошло до очигледне злоупотребе, нису имале много избора, јер су се заправо међу онима који су конкурисали налазили углавном медији једног те истог власника. Тако смо дошли у апсурдну ситуацију да заправо они који купују медије та иста средства им се враћају на јавним конкурсима", каже Вукашин Обрадовић из НУНС-а.

А успешност медијске реформе огледа се, наводи Обрадовић, у томе што су међу купцима медија, у највећој мери, људи блиски политичким центрима моћи.

Коментари (1)

Остави коментар
сре

16.12.

2015.

anonymous [нерегистровани] у 08:31

prevara

Prevarili ste se, ako ste mislili da nakon izlaska države iz medija,neće više biti političkog uticaja. Biće još večeg, što se več pokazuje. Novi, ali i stari vlasnici medija, naročito na lokalu, opstaju isključivo od državnog novca preko konkursa, a za dodelu debelo lobiraju kod članova nezavisnih komisija, koje vi delegirate. Uverih se u to ove godine kao član jedne lokalne komisije, ali na sreću ne kao član vaših udruženja. Videh kako postupaju vaši članovi, kako sramno rade posao i još od lokalnih vlasti očekuju da im debelo plati, jer oni su zaboga eksperti. A isti ti eksperti su sve vreme bili u dosluhu sa svojim favoritima koji su se javili na konkursu za sufinansiranje. Takv vam je zakon, procedura i pravilnik. Sramota za struku. Obični gradjani, o tome ne znaju mnogo, ali znaju i očekuju od medija mnogo više. Sve je prevara, uništenje profesije, licemerje, demagogija, poduprta široko otvorenim vratima za korupciju i još veću politizaciju. Tu od javnog interesa nema ni jote.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси