Насловна  |  Деск  |  УНС вести  |  Где се изгубила вест да су Репортери без граница осудили упад у РТС
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

22. 03. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Где се изгубила вест да су Репортери без граница осудили упад у РТС

Репортери без граница (Reporters sans frontieres - РСФ) осудили су упад дела демонстраната и лидера опозиције у зграду Радио-телевизије Србије (РТС) и навели да Јавни сервис треба непристрасно да извештава о антивладиним протестима. Већина медија пренела је само део информације и објавила да „Јавни сервис није пропагандни алат…“.

Од две објаве Репортера, на Твитеру медији су преносили ону у којој не пише да су осудили упад у зграду РТС-а.

У првој објави на Твитеру Репортери осудили су упад дела протестаната у зграду РТС-а „у покушају да се чује њихов глас“, уз оцену да такви „методи крше уређивачку независност и демократске принципе“.

„Међутим, Јавни сервис није пропагандни алат и треба да обезбеди непристрасно извештавање, без обзира да ли се власти то свиђа или не“, наводи се у следећој објави Репортера на Твитеру и додаје да РТС „мора да престане да игнорише оне који су демонстрирали три месеца и требало би да даје пуну покривеност том таласу протеста“.

 

На налогу Репортера у делу „Тweets“ није видљива прва објава у којој се осуђује упад у зграду РТС-а, зато што су означавајући француски налог изоставили тачку, па се она налази у „Tweets & replies“.

НУНС саопштава: „Међутим, Јавни сервис није пропагандни алат…“

Независно удружење новинара Србије (НУНС) објавило je да су се Репортери „огласили на свом Твитер налогу поводом бурних дешавања у Београду“.

Изостављајући да су Репортери најпре осудили упад у зграду РТС-а, НУНС је пренео: „Међутим, Јавни сервис није пропагандни алат…“.  Ово удружење у тексту подсетило је и да су се представници Репортера у јануару прошле године састали са председником Србије Александром Вучићем, а да су након састанка саопштили да „очекују ’позитивне промене’ у циљу веће слободе медија у Србији...“.

„Репортери без граница: РТС да престане да игнорише протесте грађана“, јавља телевизија Н1.

Као и НУНС, сајт телевизије Н1 објављује само другу објаву Репортера на Твитеру. За разлику од НУНС-а Н1 изоставља речцу „међутим“ на почетку друге објаве.

„Јавни сервис није средство пропаганде и треба да обезбеди непристрасно извештавање…“, пише на сајту Н1.  У информацији коју објављује Н1 на свом сајту наводи се да је извор НУНС. Ову објаву РСФ, позивајући се на саопштење НУНС-а у тексту под називом „Репортери без граница: РТС треба да извештава о протесту“, објавио је и сајт Радио Слободна Европа.

Исту објаву на Твитеру као Н1 и Радио Слободна Европа, објавио је и портал Инсајдер. Истим насловом као Н1, Инсајдер је објавио да су Репортери без граница саопштили да РТС „мора да престане да игнорише грађане који протестују већ три месеца“.

Инсајдер у тексту подсећа да су се представници Репортера без граница састали прошле године са Вучићем, а да су „дан након истакли да Вучић није успео да предложи конкретне мере које би осигурале ефикасну примену медијских закона…“.

Портал Данас пренео је вест агенције ФоНет. Ова агенција медијима је пренела исту објаву на Твитеру Репортера, наводећи да је то НУНС „пренео“.

Информацију НУНС-а на сличан начин пренела је и агенција Бета. Вест ове агенције објавили су новосадски портал 021.rs и лист Народне новине из Ниша.

Портал Истиномер објавио је наводе НУНС-а уз подсећање на саопштење синдиката „Независност“ . У овом саопштењу, како наводи Истиномер, руководство РТС-а упозорава се „да су запослени у тој медијској кући ‘службеници јавности и да њихов послодавац не седи у резиденцијалним зградама, већ да је њихов једини послодавац народ’“. „Синдикат је оценио да је управо РТС допринео инциденту у којем је дошло до уласка демонстраната у Абердареву“, стоји на овом сајту.

У недељнику „Време“ у тексту под називом „Побуна на прекретници“ Јоване Глигоријевић наводи се да је „Европска федерација новинара осудила упад грађана у РТС,  али су зато Репортери без граница у уторак поподне саопштили да би РТС требало да обезбеди непристрасно извештавање и да не би требало да игнорише протесте који се више месеци одржавају на улицама широм Србије“.

И у тексту Глигоријевић је објава Репортера да “Јавни сервис није средство пропаганде и треба да обезбеди непристрасно извештавање, без обзира да ли се влади то допада или не“.

„Делегација ове организације боравила је у јануару у Београду и тада се срела са председником Вучићем и неколицином представника независних медија“, наводи Глигоријевић.

Став Репортера је, како је објавио недељник “Нови магазин“, да „Јавни сервис није средство пропаганде...“.

Цензоловка пренела информацију у целости

Сајт Цензоловка пренела је обе објаве на Твитеру Репортера без граница у тексту под називом „Репортери без граница: РТС да престане да игнорише протесте, осуда уласка у зграду“. За разлику од већине медија који су објавили само твит у којем се критикује РТС и потписали се као аутори информације, на сајту Цензоловка стоји да су извор Репортери.

Испод текста на сајту Цензоловка линковане су обе објаве на Твитер налогу Репортера без граница.

Како Танјуг јавља Репортери су осудили упад у зграду РТС-а...

Осим објава на Твитеру, Репортери без граница на свом сајту истога дана огласили су се и саопштењем.

Изводе из саопштења Репортера пренела је једино агенција Танјуг под насловом „РСФ о упаду у РТС и извештавању Јавног сервиса“.

Агенција Танјуг објавила је саопштење у којем се осуђује насилни улазак демонстаната у зграду РТС-а, што су пренели портали РТС, РТВ, Б92, БлицСтав Репортера о упаду у зграду РТС-а, на исти начин као и Танјуг, објавио је и сајт Политика. Иако је овај сајт објавио идентичну информацију, Танјуг није извор.

Репортери су у саопштењу, како преноси Танјуг, навели да „осуђују методе демонстраната који су насилно ушли у седиште РТС-а протеклог викенда протестујући против њеног пристрасног извештавања и у покушају да учине да се њихов глас чује“.

"Неприхватљиво је да демонстранти треба да преузму контролу над неким медијем како би изразили своје неслагање са његовом уређивачком политиком и учинили да се чује њихов глас. Такве методе крше основне принципе здраве демократије", закључила је организација Репортери без граница, преноси Танјуг.

Танјуг наводи да „у исто време РСФ позива РТС да, како се наводи, почне да извештава о тромесечном таласу антивладиних протеста у складу са професионалним стандардима“.

Оно што Танјуг између осталог није објавио, а што у саопштењу РСФ стоји је да од „почетка децембра хиљаде Срба организују редовне демонстрације у знак протеста против ауторитарне владе председника Александра Вучића захтевајући слободне изборе и независне медије.“

Репортери су саопштили, а што је Танјуг изоставио да се „Србија налази на 76. месту од 180 земаља“ према њиховом Индексу слободе медије за 2018. годину и да је пала за десет места у току године, као и да „слободу медија отежава недостатак независности и плурализма медија, те дослух између политичара и медија“.

Коментари (1)

Остави коментар
пет

22.03.

2019.

Слободан Ћук [нерегистровани] у 20:47

КРОЈАЧИ!

Ово је очекивано за све оне који прате медијску сцену Србије. Ти тзв. независни, независни су од професионализма, истине, Србије и огромне већине становника (не пишем грађана јер ми је мрско на шта се своди овај појам у њиховом тумачењу), а зависни су од лаких пара (углавном девиза), политичких и тајкунских моћника и нажалост обавештајних служби које раде против Србије....
Ти "демократски" медији могу себи да дозволе и да цензуришу Репортере без граница, када им одговара, да прекрајају саопштења........
Ко каже да је кројачки занат у кризи?

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси