Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  РЕМ годину дана не додељује националну фреквенцију за телевизију
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

15. 03. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

РЕМ годину дана не додељује националну фреквенцију за телевизију

Савет Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ) скоро година дана од расписивања конкурса за доделу националне фреквенције за телевизијско емитовање није донео одлуку ко ће је од пријављених добити.

На питање УНС-а када ће конкурс који је на сајт РЕМ-а постављен 26. априла прошле године бити спроведен, као и да ли је по било којој ставци он завршен, РЕМ није одговорио.

УНС-у је у РЕМ-у у октобру прошле године речено да ће на наредној седници Савет Регулатора одлучивати која телевизија ће добити ову дозволу, а да до тада није одлучено због болести чланова Савета. Међутим, одлука након више од 30 седница Савета РЕМ-а није донета.

На сајту РЕМ-а у августу прошле године објављена је листа пријављених за доделу националне фреквенције на којој су: Радиодифузно предузеће „Студио Б”, РТВ “БК Телеком” д.о.о. из Београда, “ЛТР” медији и комуникација д.о.о. из Београда и “Kopernikus Cable Network” д.о.о. из Ниша.

Иначе, у конкурсу РЕМ-а стоји да ће се у року од најкасније 60 дана након објављивања ове листе одлучити ко ће добити националну фреквенцију за телевизијско емитовање.

Да ли ће браћа Миловановић имати још једну телевизију са националном фреквенцијом?

Сувласник фирме “Kopernikus Cable Network” д.о.о. из Ниша, која поседује више кабловских телевизијских канала, а која је у трци за националну фреквенцију је повереник СНС-а за Ниш Звездан Миловановић.

Звездан је брат нишког бизнисмена Срђана Миловановића који је у децембру прошле године купио од Антена групе националне телевизије Прва ТВ и О2. Антена група је Миловановићу ове телевизије, али и Плеј радио са националном фреквенцијом, Прву ТВ Црна Гора, шест кабловских канала и три портала Prva.rs, O2tv.rs i B92.net, продала за 180 милиона евра.  

За куповину ТВ Прва и О2 јавност је сазнала месец дана након што је кабловски оператор Kopernikus Corporation, тада у власништву Миловановића, продат компанији Телеком Србија, која је иначе већински у власништву државе, за, како је објављено, 190 милиона евра.

Уколико “Kopernikus Cable Network” добије ову фреквенцију, браћа Миловановић ће имати три телевизије за националном покривеношћу.

На питање УНС-а да ли ће концентрација уколико “Kopernikus Cable Network” д.о.о. из Ниша добије националну фреквенцију бити нарушена, у Комисији за заштиту конкуренције одговорили су да то није у њиховој, већ у надлежности РЕМ-а.

Иначе, у Закону о јавном информисању и медијима стоји да „није дозвољено обједињавање оснивачких односно управљачких права у два или више издавача који пружају аудио, односно аудио-визуелне медијске услуге, чији збирни удео у слушаности, односно гледаности прелази 35% од укупне слушаности, односно гледаности у зони покривања“.

БК ТВ и РТЛ нису у конкуренцији за доделу националне фреквенције?

У међувремену привредно друштво „ЛТР“, иза којег стоји немачка медијска кућа „РТЛ“ и телевизија БК, нису више у трци за националну фреквенцију.

Медијска кућа „РТЛ“ одустала је од трке за дозволу. Иначе, „РТЛ“ је и 2006. године учествовао на конкурсу РЕМ-а за доделу националне фреквенције.

Након позива РЕМ-а на јавни разговор 7. септембра прошле године, „ЛТР“ одговорио је дописом да одустаје од конкурса.

У телевизији БК четворица запослених и главни и одговорни уредник БК ТВ Миодраг Попов добили су отказ, због чега ова медијска кућа не испуњава услов (број запослених) из Правилника РЕМ-а за пружање медијске услуге. Наводи се да је за испуњење минималних кадровских услова за пружање телевизијског емитовања „потребно 15 лица која учествују у стварању програма...у зони покривања на којој према званичним статистичким подацима живи преко 500.000 становника“.

У конкурсу РЕМ-а сем националне фреквенције за телевизијско емитовање, предвиђена је и додела регионалних телевизијских фреквенција (12 заинтересованих кандидата), као и фреквенција за медијске услуге радија (20 заинтересованих кандидата). И ове фреквенције до данас нису додељене.

Иначе, подносиоци пријаве за доделу фреквенције како стоји у конкурсу РЕМ-а, дужни су да уплате депозит „у износу тромесечне накнаде за добијено право на пружање медијске услуге“, а који се враћа уколико они не добију дозволу. Ово значи да су у РЕМ-у скоро годину дана више од 30 плаћених депозита пријављених кандидата, иако фреквенције нису додељене.

Коментари (1)

Остави коментар
суб

16.03.

2019.

anonymous [нерегистровани] у 00:03

Ispravka

Istine radi, Miodrag Popov, bivši glavni i odgovorni urednik RTV BK nije dobio otkaz u RTV BK, već je dao otkaz istog dana kada je četvoro novinara te televizije dobilo iznenadni otkaz, u znak solidarnosti sa njima, o čemu je UNS više puta pisao i izveštavao.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси