Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  „Њујорк тајмс“ од новинара тражи да на друштвеним медијима не заузимају политичке ставове
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

17. 10. 2017.

Извор: Њујорк тајмс/УНС

„Њујорк тајмс“ од новинара тражи да на друштвеним медијима не заузимају политичке ставове

Лист „Њујорк тајмс“ објавио је проширени и ажуриран правилник понашања новинара овог листа на друштвеним медијима.

Извршни уредник „Њујорк тајмса“ Дин Баке у писму упућеном редакцији навео је да је „Њујорк Тајмс“ на друштвеним медијима годинама доминантан, да има десетине милиона пратилаца, као и да су многи новинари овог листа утицајни на Твитеру, Фејсбуку, Инстаграму и другим платформама.

„Да бисмо опстали као један од најбољих светских медија морамо остати на друштвеним медијима, али исто тако морамо да осигурамо да се на њима одговорно понашамо, у складу са вредностима нашег листа“, написао је Баке у писму.

У најновијим смерницама наводи се да новинари у објавама на друштвеним медијима не смеју да исказују наклоност странкама, промовишу политичке ставове, подржавају кандидате, увредљиво коментаришу или раде било шта друго што може да угрози репутацију "Њујорк тајмса".

„Наши новинари треба да буду посебно обазриви да се не стекне утисак да заузимају страну у питањима о којима ’Тајмс’ жели објективно да извештава“, пише у смерницама за које је наглашено да се примјењују на све и у сваком делу редакције, укључујући и оне новинаре који не извештавају о политици.

„Иако можда мислите да су ваша Фејсбук страница, Твитер, Инстаграм, Снепчет или други друштвени медиј приватна зона одвојена од ваше улоге у ’Тајмсу’, све што објављујемо или ’волимо’ на мрежи је у некој мери јавно“, наводи се у смерницама и додаје да редакција снажно обесхрабрује новинаре да се на друштвеним медијима жале на корисничке услуге.

„Иако верујете да на то имате право, највероватније ће Вас посебно третирати зато што сте новинар или уредник у ’Тајмсу’“, пише у смерницама. 

Новинари "Тајмса" треба да избегавају да се придружују приватним, односно затвореним групама на Фејсбуку и другим онлајн платформама који су партијски орјентисане, да не потврђују да ће присуствовати на партијским догађајима, а ако се придружују тим групама како би извештавали, да пазе шта објављују.

У смерницама упућеним новинарима стоји и подсећање да ће све оно што објављују на друштвеним медијима вероватно бити повезано са "Тајмсом".

Новим смерницама за понашање новинара на друштвеним медијима „Њујорк тајмс“ новинарима сугерише и:

- Увек третирајте друге са поштовањем на друштвеним медијима. Ако читалац поставља питања или критикује Ваш рад или објаву на друштвеном медију и Ви желите да одговорите, будите пажљиви. Не подразумевајте да особа није пажљиво прочитала Ваш рад.

- Ако су критике изразито агресивне или несигурне, вероватно је најбоље је да се уздржите од одговора. Такође, подржавамо право наших новинара да искључе или блокирају људе у друштвеним медијима који им прете или их злостављају (избегавајте искључивање или блокирање људи само због критике о Вама или Вашем извештавању).

- Ако се од стране некога на друштвеним медијима осећате угроженим одмах обавестите своје надређене. "Тајмс" има смернице за заштиту сигурности наших новинара.

- Верујемо у значај друштвених медија кад је реч о извештавању „уживо“ и укључивању „уживо“, али постоје случајеви када више волимо да се наши новинари фокусирају првенствено на наше дигиталне платформе.

- Желимо да ексклузиве прво објавите на нашим властитим платформама, а не на друштвеним медијима, али можда ће бити случајева када има више смисла да прво објавите на друштвеним медијима. Обратите се надређенима за упутства.

- Будите транспарентни. Ако сте твитовали нешто погрешно или неприкладно и желите да избришете твит, обавезно потврдите да сте обрисали у наредном твиту. Обратите пажњу на нашу политику исправљања на друштвеним медијима.

- Ако линкујете друге изворе, трудите се да прикажете различита гледишта. Дељење вести, мишљења или сатира од других је прикладно. Али стално линковање ка само једној страни може оставити утисак да и ви такође заузимате страну.

- Будите опрезни када делите вести пре свих или ексклузивне приче из других организација које "Тајмс" још није потврдио. У неким случајевима, твитовати приче других као новинар "Тајмса" може бити интерпретирано као да "Тајмс" потврђује причу, а то заправо није случај.

- Желимо да наши новинари осећају да могу да користе друштвене медије да експериментишу са начинима извештавања - нарочито када такви експерименти доведу до нових врсти извештавања на платформама "Тајмса".

- Наравно, још једном треба нагласити да само зато што наши новинари могу да испробају нове ствари на друштвеним медијима "Тајмса", то не значи да имају дозволу да објављују личне ставове, као у уводницима или коментарима.

Новинарима „Тајмса“ у смерницама су наведена и питања која себи треба да поставе уколико нису сигурни да ли им је објава на друштвеним медијима у складу са стандардима овог листа:  

1. Да ли бисте изразили сличне ставове у чланку на „Тајмсовим“ платформама?

2. Да ли неко ко чита Вашу објаву има основе да верује да сте пристрасни за одређено питање?

3. Ако читаоци виде Вашу објаву и примете да сте новинар „Тајмса“, да ли би то утицало на њихов став о новинском извештавању „Тајмса“ као поштеном и непристрасном?

4. Да ли Ваша објава може да отежа вашим колегама да ефикасно раде свој посао?

5. Ако неко погледа све Ваше објаве на друштвеним медијима, укључујући линкове и ретвитове, да ли би имали сумње у Вашу способност да извештавате о догађајима на фер и непристрасан начин?

Смернице за запослене у редакцији листа „Њујорк Тајмс“ можете прочитати овде.

 

 

Коментари (2)

Остави коментар
чет

19.10.

2017.

Sandra Simpraga [нерегистровани] у 15:59

Ko je preveo novinski clanak?

Molim vas da stavite ko je preveo/priredio tekst. Hvala.

Одговори
уто

17.10.

2017.

anonymous [нерегистровани] у 22:28

ЛЕКЦИЈА

Сјајно је што је УНС пренео ова упутства Тајмса на свом сајту,али верујем да ће их медији у Србији игнорисати јер мало је новинара и уредника у Србији који не крше принципе новинарског јавног деловања на којима Тајмс иначе са правом инсистира.
Када би сви као Тајмс све ово трили од својих новинара, тек онда бих се уверио да новинарство у Србији ипак још није умрло. Или је можда већ касно за повратак на право пут?!

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси