УНС вести
19. 09. 2017.
РЕМ о промени Б92 у О2 ТВ: Дозвољено је смањити количину информативног програма
Када је прошле недеље телевизија Б92 постала О2 ТВ променила је визуелни идентитет, али и програмску шему, па тако нова телевизија има мање информативног, а више комерцијалног, односно забавног програма.
У Регулаторном телу за електронске медије (РЕМ) УНС-у су рекли да је то дозвољено и да пружаоци медијских услуга могу, у оквиру програмског елабората на основу којег су добили фреквенцију, без сагласности Регулатора мењати програмску шему.
Елаборат је, како кажу, оквирна програмска шема која се подноси Регулатору и због тога је повећање количине комерцијалног на уштрб информативног програма, или укидање постојећих садржаја и производња нових у оквиру елабората дозвољена.
ТВ Б92 је пружалац опште медијске услуге, што значи да мора емитовати информативне, образовне, културне, научне, спортске, забавне и друге програмске садржаје, кажу у РЕМ-у.
Ипак, Законом о електронским медијима није тачно одређено колико мора бити емитовано које врсте програма.
Правилник о минималним условима за пружање медијске услуге и критеријумима за одлучивање у поступку издавања дозволе за пружање медијске услуге прописује да су пружаоци медијских услуга, па тако и О2 ТВ, дужни да имају 10 одсто информативног програма, да свакодневно емитују вести, као и да најмање половина емитованог информативног програма буде сопствена продукција.
“Регулаторно тело има овлашћење да реагује уколико се утврди одступање од Законом приписаних удела појединих врста програма. Конторлишемо испуњавање свих законских обавеза пружалаца медијских услуга, па и Б92. Сходно томе, учешће свих врсти садржаја у програму ТВ Б92 прати се на годишњем нивоу. Тачне податке о томе за 2017. годину утврдићемо и објавити почетком 2018. године, као што смо чинили свих претходних година”, рекли су нам у РЕМ-у.
Промена идентификационог знака ТВ Б92, како додају, не сматра се променом програмског елабората. Њу је Савет регулатора одобрио на седници одржаној 7. септембра.
Коментари (1)
Остави коментар19.09.
2017.
Glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge?
Iz definicije date u clanu 1. stav 1. tacka (a) Direktive 2010/13/EU proizilazi da je glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge pružanje programa, radi informisanja, zabave ili obrazovanja sire javnosti. Saglassn sam sa autorom ovog teksta. Mislim da u sadasnje vreme glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge nije vise informisanje, vec zabava, pa ovu cinjenicu treba imati u vidu prilikom odredjivanja ciljeva u novoj medijskoj strategiji.
ОдговориZato vise nema smisla u medijskoj strategiji govoriti o sistemu javnog informisanja, vec o kombinovanom sistemu javnog informisanja, zabave i obrazovanja.