УНС вести
24. 02. 2017.
Истраживање Комшијских новости: Мање запослених, а једнако садржаја на мањинским језицима
Након приватизације 21 од 28 анкетираних вишејезичних медија наставило је да производи садржаје на језицима националних мањина у истом обиму, два медија су повећала број ових садржаја, три смањила, док су два потпуно укинула извештавање на мањинским језицима, показују резултати истраживања сајта Комшијске новости.
Како се наводи у истраживању, број запослених није промењен у девет од 28 укупно анкетираних вишејезичних медија. После приватизације број запослених смањило је 15 медија, док је у четири медија повећан број радника.
Од 43 вишејезична медија који су 2015. године били у приватизацији, програм сада емитује 29, док је 14 угашено.
У 2015, години приватизације,12 вишејезичних медија је угашено, продато је 19, а шансу за опстанак преносом капитала на запослене добило је 12 медија. Од овог броја, у 2016. години накнадно су угашена још два – Центар за информисање Нови Кнежевац, који је био продат и РТВ Бачка Паланка претходно приватизована преносом капитала на запослене.
У анализи Комшијских новости, од 29 мањинских медија који су након приватизације наставили са радом посматрано је 28. РТВ Панчево једини је вишејезични медиј који није доставио податке.
На медијским конкурсима учествовали су сви медији приватизовани продајом капитала, а због спорог спровођења приватизације одређени број медија приватизованих преносом капитала на запослене није прошле године учествовао или је имао великих потешкоћа на конкурсима које је расписивала држава на различитим нивоима власти.
Према подацима добијеним од локалних самоуправа, највише новца за пројекте на језицима националних мањина у 2016. години доделили су Димитровград 11.2 милиона динара, Ковачица 7.57 милиона динара, Бујановац 6.63 милиона динара, Суботица 6.35 милиона динара и Нови Сад 6 милиона динара.
Сајт Комшијске новости у оквиру пројекта „Мапирање вишејезичних медија после приватизације: Утицај медијске реформе на положај, медијски садржај и одрживост вишејезичних медија“ истраживао је како данас раде вишејезични медији приватизовани 2015. године.
Циљ пројекта био је утврђивање броја, врсте садржаја и дужине програма на језицима националних мањина у вишејезичним медијима пре и после приватизације, број запослених новинара и медијских радника, као и да ли су ови медији учествовали на медијским конкурсима у 2016. години.
Целокупно истраживање прочитајте ОВДЕ.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.