Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  Извештавање о деци и инклузивном образовању вишеструки је изазов за новинаре
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

21. 09. 2016.

Аутор: Д. Бјелица Извор: УНС

Извештавање о деци и инклузивном образовању вишеструки је изазов за новинаре

Иза нас је новинарска радионица „Изоштравање инклузивног објектива“ која је осветлила тему извештавања о деци из осетљивих група и њиховом праву на образовање. Новинари из 27 националних и локалних редакција имали су прилику да чују личне примере особа које су биле део сегрегираног односно инклузивног образовања, позитивне примере из школске учионице и обавезе из српског законодавства.

Новинарка и уредница у РТС-у Ивана Милорадовић, која је водила дводневну радионицу УНС-а и УНИЦЕФ-а на Златибору, сматра да ове теме представљају вишеструки новинарски изазов.  

„Извештавање о инклузији поготово у образовању, када је реч о деци, је вишеструки изазов за новинаре. Само извештавање о деци је додатни изазов у односу на извештавање о темама које се тичу одраслих. Деци треба прићи на одређени начин, са децом треба радити пре него што се почне реализација новинарског текста, прилога, било чега. И за рад са децом је потребна читава мрежа подршке новинару коју он треба да изгради како би тај рад са децом био ваљан и како деца не би била употребљена на лош начин или на нетачан начин у извештавању“, каже Ивана.

Ова уредница у РТС-у и дугогодишња новинарка и уредница БиБиСи-ја каже да је извештавање о деци, без обзира на то постоје ли сметње у развоју и инвалидитет, извештавање о деци, али да новинар мора да води рачуна о додатним осетљивостима.



Са говорницом на радионици Јеленом Марић, која живи са церебралном парализом, Ивана је разговор водила у висини девојке која седи у колицима, угодно се сместивши на поду и ненаметљиво држећи микрофон како би се саговорница добро чула. 

„Када је реч о деци са сметњама у развоју и неким степеном инвалидитета тај задатак постаје још сложенији, али пошто је реч о инклузији уствари се своди на задатак који је исти као рад са децом, јер деца су деца. Али постоје додатне осетљивости везане за одређена стања те деце на које новинар мора да мисли сваког тренутка док ради. Једна од озбиљних ставки на које сваки новинар мора да обрати пажњу је да не оде у сензационализам, да то не постане таблоидно извештавање које ће нашкодити детету, породици и процесу укључења детета у друштво“, објашњава Ивана.

Учесница радионице, новинарка недељника Време Биљана Васић Жарковић, рекла је за наш сајт да су отворена питања терминологије, законодавства, као и мање познате теме о индивидуалном образовном плану којим се наставни програм прилагођава ђаку, било да се ради о детету са сметњама у развоју или надареном ученику.

„Научили смо како треба приступити извештавању о инклузивном образовању, поготово када је реч о деци и родитељима, како треба бити опрезан у целој тој причи“, каже Биљана.

УНС и УНИЦЕФ у децембру ове године представиће резултате тромесечног истраживања о медијском извештавању о инклузивном образовању.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси