Насловна  |  Актуелно  |  Сукоб: Информер и Курир vs Блиц и Ало (2014)  |  Мишковић и Ђилас преко Блица напали Курир
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Сукоб: Информер и Курир vs Блиц и Ало (2014)

13. 11. 2012.

Извор: Курир

Мишковић и Ђилас преко Блица напали Курир

Након открића нашег листа о везама овог двојца, али и како се на лажирању тиража новина које финансирају власници „Делте“ и „Дајрект медије“ узимају милиони евра, поново су уследиле лажи.

Драган Ђилас, будући председник ДС и власник „Дајрект медије“, и Мирослав Мишковић, најбогатији Србин и власник „Делте“, преко нискотиражног таблоида Блиц, који је власник и таблоида Ало, нападају Курир.

Након открића нашег листа о везама овог двојца, али и о начину на који ради медијска мафија, тачније како на лажирању тиража новина које финансирају Мишковић и Ђилас узимају милионе евра, поново су уследиле најбезочније лажи.

И то, наравно, преко нискотиражног Блица, који финансира и Ало, а у којем оптужују наш лист да ради за сваки режим и да рекетира. А који је лист режимско-тајкунски, јасно се види из прихода од огласа.

Милиони евра Блицу

Блиц, финансијер Алоа, има прихода колико сви остали издавачи заједно. Слуга режима, то јест тајкуна и политичара, управо је Блиц, нискотиражни таблоид који држи и Ало, који (уз помоћ лажног одитовања тиража од стране АБЦ Србија) узима више од 1,5 милијарди динара годишње од реклама, или скоро 50 одсто укупног рекламног тржишта за дневне новине! Добар део тог новца су буџетске паре, које су обезбедили функционери Демократске странке и поједини бизнисмени уплетени у многе малверзације. У енормном богаћењу здушно им је помагала власт, па је тако, рецимо, некадашњи министар Оливер Дулић (оптужен за злоупотребу службеног положаја) Блицу, власнику и Алоа,  дао око 600.000 евра - државног новца.

Такође, Ђиласова „Дајрект медија“ је сваку трећу рекламу намењену дневним новинама дала Блицу, у чијем влас­ништву је и Ало, а сваку четврту Пресу.

Куриру је, с друге стране, дао сваку петнаесту рекламу, иако је најтиражнији дневни лист са 22 одсто удела у продаји штампаних медија! Значи, Курир има само шест одсто удела у рекламама које Ђиласова фирма даје штампаним медијима. Прецизније, иако продаје много мање од Курира, Блиц, чији је и Ало, има пет пута веће приходе од огласа.

Ово је прави показатељ да се рекламама купује нека врста утицаја у Блицу, финансијеру Алоа, и Пресу, јер не постоје тржишни разлози за овако нешто.

У тренутку док народ гладује, милиони евра одлазе страним издавачима на основу удруженог подухвата политичара, тајкуна, појединих листова и неких организација, попут АБЦ Србија.

Од тих незаслужено добијених пара финансиран је Блицов таблоид Ало, који је направљен да с ценом испод тржишне уништи Курир. То им није успело иако је наш лист, да би преживео нетржишну борбу, морао, у три наврата од 2009. да ризикује и повиси своју цену.

Пре тога су на наше новине слали армије инспектора Пореске управе и МУП како би нас угасили и застрашили новинаре. А то се ваљда не ради режимским медијима?

Но, покушаји да се уништи најтиражнији српски лист трају годинама. Мишковић и Ђилас хтели су да угасе Курир још 2006 - оснивањем тзв. новог Курира.

Тада су покушали да одвуку већи део екипе која је радила у Куриру и угасе га. Кад им је суд забранио, променили су име у Прес. Данас неки уредници, за које Блиц, чији је и таблоид  Ало, каже да су „рекеташи сваког режима“, раде у истој тој редакцији Блица неки су радили или раде у таблоиду Ало, а има их и у другим новинама.

Да Блиц, власник таблоида Ало, лаже, потврђује и то што је управо те људе из Курира звао да унапреде посрнули лист, уништен сарадњом с режимом и тајкунима. А ко рекетира привреднике, најбоље се види по насловним странама.

Идемо до краја

Док се Курир немилосрдно бори против оних који су опљачкали народ, Блиц, као и његов таблоид Ало, о њима не сме ни реч да напише. Немајући аргументе на наше текстове о лажирању тиража, покушава да нас преко бивших запослених, попут Душана Бјелопетровића, повеже с режимом. Да није смешно, било би тужно! А праве режимско-тајкунске новине су оне које годишње узму 15 милиона евра, односно нискотиражни табло­ид Блиц и његово издање Ало.

Власник и директор Курира Александар Родић каже да све што Курир жели јесте транспарентно тржиште на коме су сви равноправни и где се побеђује само радом, умећем и знањем а не скривеним диловима с политичарима и моћницима, као што је сад. Ћутали смо и трпели све време јер сви знају кроз какав је пакао моја породица прошла и Курир као фирма. Сада идемо до краја, да разбијемо ово интересно удружење које је држало мрак над Србијом. Позивамо све који воле своју земљу да нам се придруже да заједно упалимо светло које ће отерати сво ово зло које се надвило над нама и држало нас у мраку све ове године, док су се они богатили на рачун свих, а нас држали у страху. Покушали су више пута да угасе и отму Курир. Дошло је време да се све разоткрије, да народ сазна шта све ради политичко-тајкунска мафија. Курир редовно, у дан измирује обавезе и према својим запосленима, за разлику од тајкунских медијских кућа које и даље, као и 90-их, плаћају новинаре на црно - каже Родић.

Блиц понижавао новинаре

Кад је реч о односу Курира према новинарима, треба имати на уму да је Блиц, чији је и таблоид Ало, учинио да ова професија буде понижена. Да би страна компанија која се недавно хвалила профитима од више стотина милиона евра
отпустила новинаре, морала је да их деградира, па су неки дугогодишњи чланови редакције и уважене колеге дошли у ситуацију да потписују уговоре на 20.000 динара и још да им званична функција буде „помоћник новинара“.

Све је јасно

„Курир инфо“ нема никаквих обавеза и дуговања, већ све своје обавезе измирује на време иако су интересне групе које лажирају податке о тиражу украле милионе евра како би нискотиражни таблоид Блиц, његово издање Ало, али и Прес незаслужено узели велики новац. У сличном проблему, односно финансијски отежаном пословању, због ове нелојалне конкуренције налазе се и сви други српски издавачи.

Иако Курир оптужују за обавезе из претходних година, одговорност за евентуалне дугове према некоме не сноси нико из породице Родић, већ тадашња власт, која је измишљала пореске обавезе и опорезивала непостојеће трансакције.

Паре подобнима

Циљ оваквог начина расподеле огласа је да се подобни медији попут Блица, таблоида му Ало и његових осталих издања, али и Преса, награде за послушност, а остали српски издавачи као што су Курир, Политика... економски униште. Ово је
и порука медијима да могу да преживе само они који слушају налоге ових политичара и тајкуна и пишу само оно што им они сервирају.

Овако је Ђилас делио паре

Дајрект медија:

Блицова издања  45%
Прес 18%
Курир  6%
Политика 4%

Овако су сви давали

Штампани медији:

Блицова издања 39%  (1,5 милијарди динара)
Прес 17%
Курир 9%
Политика  6%
* подаци ИПСОС за 2011. годину
** подаци се односе на све огласе

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси