Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Регион  |  Програмско вијеће: Ограђивање ХРТ-а од Станковића озбиљан је пропуст и кршење уставних права
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Регион

06. 12. 2017.

Аутор: Хина Извор: ХНД

Програмско вијеће: Ограђивање ХРТ-а од Станковића озбиљан је пропуст и кршење уставних права

Програмско вијеће ХРТ-а је већином гласова и уз издвојена мишљења усвојило закључак којим се ограђивање водства националне радиотелевизије од новинара и водитеља Александра Станковића оцјењује озбиљним пропустом.

У закључку стоји да се ограђивањем од Станковића ''јасно крши низ особних и политичких слобода и права прописаних Уставом РХ'', а посебице чланак у ''којем се истиче да слобода изражавања мисли обухваћа слободу тиска и других средстава приопћавања, слободу говора и јавног наступа те забрањује цензуру чиме се јамчи новинарима право на слободу извјештавања''.

Вијеће је предложени закључак донијело са седам гласова за и четири против након готово тросатне расправе. Допредсједник Програмског вијећа Никола Бакета био је предлагатељ закључка у којем се наводи и да је Станковић емисију ''Недјељом у 2'' 19. студенога водио не одступајући од уобичајеног начина вођења и уређивања емисије.

Ограда забрињавајућа јер сугерира да постоје питања која није допуштено постављати

''Јасно истакнувши постојање агресије на Републику Хрватску, Станковић је уобичајено провокативним стилом разговарао с гостом о побуни дијела српског пучанства у Републици Хрватској, ничим не оспоравајући Декларацију о Домовинском рату. Ограђујући се од свога новинара, ХРТ му притом импутира истицање ставова које у емисији уопће није истицао, сврставајући се уз разне удруге које су, тумачећи емисију погрешно, против Станковића јавно покренуле хајку. Ограда је забрињавајућа јер сугерира да постоје питања која није допуштено постављати и теме о којима се не смије расправљати'', истиче се у закључку у којем се позива на чување слобода на које се позива и Декларација о Домовинском рату коју Станковић тобоже није поштивао.

У усвојеном закључку стоји и да већина чланова Програмског вијећа ХРТ-а, уз издвојена мишљења, подсјећа да су у низу својих расправа, у дужем временском периоду, упозоравали на погрешне програмске и управљачке поступке разних руководстава ХРТ-а. Ти су поступци довели до укидања квалитетних емисија и одлазака цијењених новинара те до пада угледа и гледаности ХРТ-а, истиче се у закључку.

Предсједник Програмског вијећа Здравко Кеџо није био сугласан са закључком већине вијећника те је у издвојеном мишљењу истакнуо како је Станковић интервју с гостом Предрагом Мишићем у ''Недјељом у 2'' направио испод опће новинарске и професионалне разине коју ХРТ мора имати као јавни сервис. И то не због пропитивања теза о Домовинском рату већ о инзистирању на тези о грађанском рату, истакнуо је Кеџо.

Против предложеног закључка био је и Зорислав Лукић истичући да се не може сложити с тезом изреченом у ''Недјељом у 2'' о грађанском рату, а члан Програмског вијећа Иво (Ивица) Лучић упитао се јесу ли овласти Програмског вијећа оцјењивати програм или коментирати и осуђивати потезе управе. Лучић је додао и како водство ХРТ-а није подузело никакве санкције против Станковића, већ се само оградило од теза изречених у емисији.

Члан Вијећа из редова запосленика Деан Шоша рекао је да не види на који је начин у наведеној емисији доведена у питање Декларација о Домовинском рату те како не пристаје на тезу да је постављање новинарског питања изношење става. Сматра и како ограђивање водства ХРТ-а оставља ''горак окус'' да јавна радиотелевизија реагира на темељу реакција других, у овом случају бранитељских удруга.

За предложени закључак гласовали су, између осталих, Ивица Маштруко, Саша Милошевић и чланица Вијећа из редова запосленика Маја Север која је, осим обране колеге Станковића, казала и да је ХРТ у свом информативном програму, а нарочито око недавне хашке пресуде, прекршио нека правила неовисне јавне телевизије.

Кунић: Новинару се даје право да изговори што жели, а равнатељству не

Равнатељ Програма ХРТ-а Ренато Кунић закључак Вијећа коментирао је ријечима како се свакоме новинару даје право да изговори што жели, а равнатељству не, питајући се колико је пута гост наведене емисије требао рећи 'не' да би новинар престао постављати исто питање.

Вијеће је такођер примило на знање Извјешће о остварењу циљева и обвеза из Уговора с Владом РХ за првих шест мјесеци ове године. Кунић је казао да је било одређених одступања која ће "бити надокнађена" те како је ХРТ испунио циљеве из Уговора. На сједници Вијећа Равнатељ пословања ХРТ-а Мислав Стипић представио је извјешће о пословању ХРТ-а за 2016. истакнувши како је јавни сервис пословао позитивно.

"Резултат пословања остварен у 2016. години је позитиван и износи 30,3 милијуна куна што је једним дијелом резултат наставка провођења строге контроле реализације трошкова унутар планираних те извршених уштеда у свим сегментима пословања чак и уз примјену конзервативнијих рачуноводствених политика у односу на претходне године, а другим посљедица позитивних учинака у сегменту финанцијских активности ХРТ-а", рекао је Стипић

Приходи у 2016. износили су 1,393 милијарди куна што је 0,4 посто мање (5,5 милијуна куна) од остварења у 2015. те 1,1 посто (15 милијуна куна) мање од плана. Укупни расходи износе 1,363 милијарди куна те су 1,3 посто (17,6 милијуна куна) мањи него у 2015. и 2,5 посто (34,6 милијуна куна) мањи од плана. Вијеће је извјешће о пословању ХРТ-а такођер "примило на знање".

Вијеће је на крају петосатне сједнице прихватило и извјешће Повјереника за кориснике услуга ХРТ-а Звонка Шеба који је рекао да је највише похвала стигло на јесенску програмску схему те је казао како је због емисије ''Недјељом у 2'' емитиране 19. студенога, тијеком осам дана, од 19. до 26 студенога стигло 13 позива и 65 електроничких порука чији пошиљатељи сматрају ''недопустивим и срамотним'' да је Домовински рат у емисији проглашен грађанским ратом.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси