Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  "Излазак државе из медија не сме да буде фиктиван"
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

14. 08. 2015.

Извор: Б92

"Излазак државе из медија не сме да буде фиктиван"

Понуде су отворене, а близу четири стотине запослених у Танјугу и Студију Б сачекаће још који дан док не буду знали ко ће им убудуће бити власници.

 

За професора Факултета политичких наука и некадашњег главног уредника Радио Београда Радета Вељановског нема дилеме да се у приватизацију морало ући, али га брине могућност да излазак државе из медија не буде само фиктиван.

"Ово се ради између осталог да би се пресекао директан утицај власти односно политичких структура које врсе власт. Могуће је да кад се приватизује неки медиј, да преко власника тог медија који може да буде у врло блиским односима са неким политичким странкама или са влашћу, да се ти утицаји не пресеку“, навео је Вељановски.

Када неко од предузетника по Србији, који се претходно бавио производњом млека, грађевинском индустријом или је држао кафану, напрасно одлучи да уђе медијске воде, које су при томе у великој кризи, поставља се питање - зашто?

Некадашњи дописник Танјуга из Атине и Стокхолма Јово Вуковић каже да не види друштвени интерес да једна тако угледна агенција попут Танјуга заврши на добошу или постане таблоидна играчка за неког бизнисмена.

“Ми идемо да изведемо дрзжву, али гаранције, враћамо се на почетак, гаранције да ће то донети побољшање у овом тренутку тешко да може неко да да. Удружење Европских новинских агенција, кад су почеле расправе о овом нашем закону, директно се заложило да Танјуг опстане, и то Танјуг чак као њихов ослонац“, рекао је Вуковић.

Велики део од стотинак локалних медија по Србији који су приватизовани у последњих неколико година данас више не постоји.

Последњи продат медиј је Радио-телевизија Панчево, у којој се за социјални програм пријавило 59 од 63 запослена. Да ли ће само пословни простор и ријалити програми бити мамац за нове купце?

“Кад им доноси новац и профит, онда они вероватно мање брину о ономе што се зове општи интерес“, каже Вуковић.

Рок за излазак државе из медија је 31. октобар, а уколико до тада не буде купаца, акције ће бесплатно бити подељене запосленима у тим медијским кућама.

Агенција за приватизацију саопштила је да је условно одобрена понуда за продају имовине и капитала Јавног радио-дифузног предузећа Студио Б.

Поступак прикупљања понуда за приватизацију Новинске агенције Танјуг из Београда проглашен је неуспешним.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси