Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  Кошир: Танјуг да остане кућа од поверења
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

14. 08. 2015.

Извор: Привредни преглед

Кошир: Танјуг да остане кућа од поверења

Танјуг треба да настави са улогом коју има и коју развија у последње време, а веома је важно да одржи кредибилитет и остане кућа од поверења, поручила је Ладеја Година Кошир, кооснивач и директор агенције Giacomelli медиа из Љубљане.

 

У поплави жуте штампе, сензационалистичких садржаја, каже Кошир, све је јача потреба да извор информација буде прави, а да крајњи производ сачува компоненту озбиљности и високе професионалности.

Танјуг, додаје, не треба зато да се такмичи у томе колико ће имати читалаца, пратилаца, већ треба да буде „шампион у томе колико актуелности, професионалности и кредибилности задржава, не само у медијском него у целом друштвеном контексту“.

То све саветује и будућем власнику Танјуга, који је ушао у процес приватизације.

Каже и да су данас новинске агенције у региону преузеле део улоге коју су имале медијске, издавачке куће, те да на свој начин постају најрелевантнија и најактуелнија „фабрика вести“ „news provider“.

Наводећи да јој је више познат словеначки медијски простор него српски, Кошир претпоставља да се могу повући паралеле.

Па тако каже да обично уз вести словеначке агенције СТА долази асоцијација која указује да је реч о актуелном, релевантном и истовремено провереном садржају.

Неретко се, међутим, дешава, објашњава Кошир, да се на медијским порталима цитира садржај СТА као самостална вест, неупотпуњен новинарским поступком, што каже да очекује и од Танјуга, посебно кад је реч о актуелним темама, које долазе од провереног извора.

На питање како види улогу новинских агенција 2020. у контексту глобалних промена у медијима, Кошир примећује да се медијски простор веома мења, да тој динамици још није дошао крај, те да је уз тај темпо тешко предвидети шта нас чека у наредних пет година.

„Већ сада је јасно, да и велики глобални медијски брендови нису недодирљиви мењају се власништва, уредништва пролазе кроз тотални преображај, тиражи падају, а приходи од дигиталних медија никако да надоместе пад тих прихода...

У том контексту се променила и ојачала улога новинских агенција.

Агенције нису више само извор за цитирање, него постају саме по себи медиј“, оценила је Кошир.

Она очекује и да ће бити занимљиво пратити интеграцију новинских агенција у нове медијске моделе и могућу трансформацију у медијске брандове.

Задруга одустала од Студија Б

Предузеће Задруга План Б саопштила је јуче да је одустала од куповине Радио-телевизије Студио Б јер од надлежних није добила разјашњене суштинских недоумица око пословања без којих је одлука о куповини неразумна.

„Упркос свим настојањима задруге План Б, званично и правовремено постављеним питањима, интензивној комуникацији и састанцима с Агенцијом за приватизацију и Студиом Б, ни до данас нисмо добили разјашњења неких суштински важних недоумица“, наводи се у саопштењу задруге План Б.

Прецизира да су тражени подаци о пословању, продаји, маркетингу, анализи тржишне позиције, попису архиве, тужби бивших деоничара, уделу Студија Б у заједничкој фирми са француским партнером, уговорима са оглашивачима и добављачима програма, процени вредности капитала и стручној процени неопходних инвестиција.

„Одустајањем од куповине не престајемо помно да пратимо приватизацију Студија Б. Надзираћемо и даљи рад ове станице у јавном интересу“, наводи се у саопштењу.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси