Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  Мале шансе за приватизацију медија до 1. јула
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

15. 06. 2015.

Извор: Б92

Мале шансе за приватизацију медија до 1. јула

Готово 80 медија требало би да буде приватизовано до 1. јула. Агенција за приватизацију до сада није објавила јавни позив ни за један медиј. Према изменама Закона о приватизацији, власници морају да праве нову процену вредности капитала, па се чини да су мале шансе да све ово, уз остале процедуре, буде завршено до краја месеца. За мање од двадесет дана истиче рок до када, према Закону, сви медији у Србији који су у јавном власништву морају бити приватизовани.

 

19. јуна медији би требало да доставе целокупу документацију после чега ће уследити јавни позив за продају капитала.

Пошто јавни позив мора да траје 30 дана Удружење новинара Србије оценило је овај рок за излажење државе из медија већ пробијен, а овакав захтев контрадикторан.

“Ми смо у прилично нејасној ситуацији, Закон о јавном информисању прописује да приватизација мора бити завршена до 1. јула, а с друге стране измењен је Закон о приватизацији који обавезује медије да ураде нову процену капитала у року од месец дана. Кад се узме тај рок и данашњи датум ми видимо да приватизација неће бити до 1. јула, ако се поштује Закон о приватизацији“, рекао је Нино Брајовић из УНС-а.

Тржишну цену медија неће одређивати вредност капитала, него чињеница да на медијском тржишту неће бити новца.

Пример за овакав случај је београдски јавни сервис Студио Б. Вредност ове медијске куце процењена је на 45.657.371 динара односно 377 000 евра, што је два пута мање од износа који је ове године издвојен из буџета.

Ипак, директорка телевизије сматра да је ово реална цена.

“Мислим да то уопште није мала цена с обзиром да ми немамо своје просторије, да имамо пуно запослених и застарелу опрему. Сад зависи како гледате, наравно да бренд нема цену и надам се да ће ово остати градска кућа београђана, али што се тиче саме цене ми не знамо како ће даље, следи аукција после јавног позива“, навела је директорка студија Б Ивана Вучићевић.

Последице приватизације по медијско стање у Србији могу бити различите, може утицати на сређивање медијске слике која је прилично хаотична, али може доћи и до гашења до отпуштања великог броја новинара.

“Велики проблем у нашем медијском систему је то што су медији који су били у државном власништву били у једном тренутку социјална категорија. У медијима који се тренутно приватизују постоји велики број технолошког вишка, то је оно са чим ће се будући власници суочавати“, изјавио је Вукашин Обрадовић из НУНС-а.

Иако до првог јула има мање од месец дана, Агенција за приватизацију још увек није објавила нити један јавни позив за продају готово 80 медија. Из Министарства културе надају се да приватизација овога пута неће бити минирана као што је то учињено 2007. године. Ипак, упркос фиксном року који је првобитно установљен, незванично сазнајемо да би процес преватизације могао да се продужи још за шест месеци.

 

Коментари (1)

Остави коментар
пон

15.06.

2015.

JIP "Knjaževac" (RTV "VG-4") [нерегистровани] у 19:26

"Kom` opanci, kom` obojci"!

Dakle, "neki ćete" biti privatizovani (još 2007), a "neki ćete " u toj privatizaciji i "poginuti" (već 2010)!

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси